سه استراتژی مهم برای پیشگیری از امیکرون / تزریق 3 دوز واکسن 90 درصد ایمنی را پوشش می دهد.

ساعت: 09:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799301

سیدمحمد علوی گفت: تزریق یک نوبت واکسن در مقابل امیکرون بی خطر نیست و دو نوبت واکسن حدود 30 درصد ایمنی را پوشش می دهد، اما تزریق سه نوبت از 70 تا 90 درصد از مرگ و میر و شیوع بیماری جلوگیری می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد علوی معاون بهداشت جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار رهیاب درباره شیوع ویروس جدید کرونا گفت: در حال حاضر موج ششم این بیماری در جهان در کشورهایی آغاز شده است که همه فکر می کردند تاج و تخت به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه اومیکرون به کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی سرایت کرده است که 90 درصد پوشش واکسن را دارند، افزود: زندگی در این کشورها به حالت عادی بازگشته است تا جایی که مسابقات فوتبال برگزار شده است اما موجی را شاهد بوده ایم. بعدی جهان را با یک ویروس جدید شگفت زده کرد.

معاون بهداشت دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: «گزارش‌های درگیری Omicron در اروپا از ابتدای اپیدمی تاج بی‌سابقه است، زیرا نقشه این کشورهای اروپایی قرمز رنگ به مرز قهوه‌ای رسیده است».

علوی گفت: شرکت Omicron به شدت نگران تغییرات ژنتیکی است و قدرت انتقال آن به شدت بالاست، بنابراین هر فرد مبتلا می تواند در مدت زمان کوتاهی ویروس را به 10 نفر دیگر منتقل کند.

وی افزود: همچنین گفته می شود جوامع اروپایی که به این ویروس مبتلا شده اند طی 2 تا 3 روز افزایش تعداد مبتلایان را تجربه کرده اند.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه جندی شاپور گفت: بررسی آمار تاج در آمریکا، انگلیس و فرانسه نشان می دهد که این ویروس شیوع پیدا کرده و بیشتر مواردی که مبتلا می شوند از نوع omicron هستند.

علوی گفت: بر خلاف تصور کسانی که معتقدند این بیماری خطرناک نیست و علائم خفیفی ایجاد می کند، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: شیوع این ویروس بسیار خطرناک است و حتی می تواند باعث ایجاد یک بیماری کشنده شود. افزایش یافت.

وی گفت: ویروس ها مرزها را نمی شناسند. وی افزود: طی چند روز گذشته یک فرد مبتلا به امیکرون را در آبادان شناسایی کردیم و دیروز نیز مواردی از این بیماری در هندیجان و ماهشهر مشاهده شد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به ورود این ویروس به خوزستان ادامه داد: سه راه برای پیشگیری از ابتلا وجود دارد که افرادی که در مرحله اول واکسینه نشده اند پس از تزریق واکسن و سایرین در اسرع وقت. دوز سوم. “برای تزریق.

این مقام مسئول گفت: پوشش ایمن سازی به گونه ای است که یک نوبت واکسن در برابر امیکرون محافظت نمی کند و دو نوبت واکسن حدود 30 درصد ایمنی دارد، سه دوز آن 70 تا 90 درصد را پوشش می دهد و از مرگ و میر و شیوع بیماری جلوگیری می کند.

وی رعایت فاصله و پروتکل های بهداشتی را بسیار مهم می داند و می افزاید: مهم ترین قسمت رعایت پروتکل ها و واکسیناسیون استفاده از ماسک است. ماسک‌ها حدود 320 نفر را با علائم شدید در بیمارستان بستری کرده‌ایم، بنابراین از بازدید از مکان‌هایی مانند رستوران‌هایی که نمی‌توانید از ماسک استفاده کنید، خودداری کنید.

علوی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به ایستگاه های واکسیناسیون افزود: ایستگاه های واکسیناسیون بر اساس تعداد مراجعات برنامه ریزی شده است البته مراکز تمرکز به اندازه کافی وجود دارد اما متاسفانه تعداد واکسیناسیون ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید