بیش از 2 میلیون دوز واکسن در استان قزوین توزیع شد/ 9000 دوز واکسن برای سومین بار تزریق شد.

بیش از 4000 نفر سومین دوز واکسن تاج را دریافت کردند

فیض اللهی گفت: از مجموع 9 هزار دوز واکسن تزریق شده در نوبت سوم، تقریباً 4 هزار و 500 دوز متعلق به کادر بهداشت و درمان استان است و این افراد علیه تاج واکسینه شده اند.

وی گفت: حدود 86 درصد افراد واجد شرایط بالای 12 سال نوبت اول و 68 درصد نوبت دوم واکسن دریافت کرده اند و بیش از 93 درصد دانش آموزان 12 تا 18 ساله استان واکسینه شده اند. در برابر تاج.”

این مقام مسئول با اشاره به انواع واکسن های تزریقی گفت: هفت نوع واکسن شامل سینوفارم، آسترازنکا، برکات، اسپوتنیک، پاستوکوووک، اسپایکوگن و بهارات به افراد واجد شرایط در استان تزریق شده است.

فیض الهی با بیان اینکه واکسن اسپیکوژن به تازگی وارد استان شده اما هنوز تزریق نشده است، گفت: از مجموع واکسن های تزریق شده 83 درصد مربوط به سینوفارم، 8 درصد مربوط به آسترازنکا، بیش از 7 درصد مربوط به برکت و 1 واکسن بوده است. % مربوط به اسپوتنیک و 2 / است. درصد برای بهارات و استوکوک است.

16 مرکز تلفیقی واکسیناسیون در استان وجود دارد

وی ادامه داد: با وجود اینکه واکسن های کافی در استان وجود دارد و اثربخشی واکسن ها نسبتاً یکنواخت است و افراد بر اساس علاقه خود می توانند واکسن را دریافت کنند، اما تقریباً 151 هزار نفر بالای 12 سال در استان هیچ یک از واکسن ها را دریافت نکرده اند. .” آنها این کار را نکردند.

مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: 16 مرکز تلفیقی واکسیناسیون در استان و یک مرکز در هر شهرستان وجود دارد که روزانه 10 هزار دوز واکسن به آن مراکز تزریق می شود. مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی استان بیشترین ساعات فعالیت را دارد.

فیض اللهی اذعان داشت: صد در صد کادر درمانی واکسینه شده و تعدادی نیز در انتظار دریافت نوبت سوم واکسیناسیون هستند. همچنین میزان واکسیناسیون مادران باردار بالای 98 درصد است و این افراد با واکسیناسیون با استقبال خوبی مواجه شدند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کاهش مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان مهمترین هدف واکسیناسیون است و همه واکسن های استان این ویژگی ها را دارند و مردم می توانند با مراجعه به مراکز جامع واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید