تزریق بیش از 2 میلیون دوز واکسن در استان قزوین / کار از راه دور اداری لغو شد

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 46 نفر در بیمارستان های استان بستری شده اند و مجموع بستری ها به 144 نفر رسیده است که از این تعداد 22 نفر در بخش مراقبت های ویژه و پنج نفر مربوط به تجهیزات تنفسی هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: 33 مورد قطعی، 64 مورد احتمالی، 47 مورد مشکوک، مرگ و میر صفر و پنج مورد بیمار بدحال را شامل می شود.

بیش از دو میلیون واکسن در استان تزریق شده است

رحمانی گفت: 93.9 درصد از جمعیت استان قزوین دوز اول و 85.75 درصد از جمعیت گروه سنی 12 تا 18 سال نوبت اول و نوبت دوم واکسن کراون را دریافت کردند، همچنین 83 درصد افراد بالای 18 سال واکسن را دریافت کردند. دوز دوم و 14 درصد از دوز سوم دریافت کرد.

وی در خصوص درصد واکسیناسیون گفت: در مجموع بیش از 2 میلیون و 12 هزار و 400 دوز واکسن در استان مصرف شده است که از این میزان 988 هزار و 915 دوز مربوط به دوز اول و 875 هزار و 962 دوز مربوط به نوبت دوم بوده است. دوز و 147 هزار و 523 دوز سوم است.

این مسئول عدم مشارکت مردم در نوبت سوم واکسن را مهمترین نگرانی در حال حاضر عنوان کرد و یادآور شد: اگرچه وضعیت فعلی استان خوب است اما در صورت نادیده گرفتن غافلگیری ناشی از آغاز ششمین پیک سال تاج دور از انتظار نیست.

انواع مختلفی از واکسن ها در استان وجود دارد

رحمانی اذعان داشت: با توجه به اینکه مورد مثبت ویروس امیکرون در استان های البرز، تهران و زنجان تایید شده است، استان قزوین نیز از شیوع این ویروس بی تاثیر نیست، بنابراین واکسیناسیون در پیشگیری موثر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد بیماران دریافت کننده واکسن کمتر است و از مردم می خواهیم برای سومین بار نسبت به واکسن اقدام کنند.

وی افزود: آمادگی داریم روزانه 40 هزار دوز واکسن را به مراکز بهداشتی درمانی استان تزریق کنیم تا مانند پیک های قبلی با غافلگیری اپیدمی تاج مواجه نشویم.

رحمانی در پایان گفت: به غیر از آسترنزکا انواع واکسن در استان وجود دارد و این واکسن برای مسافران و بیماران خاص در نظر گرفته شده است.

منوچهر حبیعی در این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت رنگ آمیزی تاج در استان قزوین اظهار داشت: طبق گزارش ها قزوین در وضعیت آبی تاج قرار دارد.

وی افزود: وضعیت عروق کرونر بهترین حالت ممکن است و باید آن را کنترل کنیم که مشکل خواهد بود زیرا با 10 بیمار کم و بیش می توان شرایط را تغییر داد.

قطع مخابرات استان در راستای وضعیت آب در تاج

معاون پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در استان قزوین گفت: شرایط کنونی استان ناآرام است و تغییرات می تواند به سرعت اتفاق بیفتد. بار نگرانی در تاج جدید بسیار زیاد است و بزرگترین نگرانی مسئولان عادی سازی است.

جانشین ستاد تاج و تخت استان قزوین گفت: واکسیناسیون مهمترین و موثرترین راه مبارزه با تاج است و باید تمام تلاش خود را برای اجرای کامل آن به کار گیریم.

حبیبی یادآور شد: از نظر فراوانی و تنوع واکسن ها به اندازه کافی در استان وجود دارد و بهانه ای برای عدم تزریق واکسن مردم وجود ندارد و از صدا و سیما و رسانه ها می خواهیم نسبت به ترویج این موضوع توجه کنند.

وی با اشاره به وضعیت دورکاری کارکنان گفت: با توجه به وضعیت آبی استان دورکاری معنا ندارد و به استثنای موارد ذکر شده، دورکاری نباید اعمال شود.

این مقام مسئول ادامه داد: تشریفات باید طبق پروتکل ها انجام شود و مشخص است که در حال حاضر منعی برای برگزاری مراسم وجود ندارد.

حبیبی با اشاره به مدیریت هوشمند کرونا در مغازه ها و اصناف گفت: علیرغم جلسات متعدد گزارش ها حاکی از آن است که این مجموعه ها در مدیریت هوشمند کرونا عملکرد خوبی نداشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید