واکسن نورا یکی از بهترین واکسن های دنیاست/ تاکنون ۱۱۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده است.

ساعت: 10:08
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1797057

واریر هلث گزارش داد که تاکنون 180 میلیون دوز واکسن تحویل و 115 میلیون دوز تزریق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام عین الهی وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره پژوهشی بیکرالعلوم و افتتاحیه مرحله سوم واکسن نورا گفت: تاج چهره واقعی کشورها و کشورهای مدعی را نشان داد. مقامات به شدت درمانده بودند.”

وی افزود: در آمریکا و اروپا روزانه بیش از هزار نفر جان خود را از دست می دهند و با وجود توانمندی هایشان درمانده بودند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اقتدار واقعی کشور آشکار شده است، گفت: ایران با وجود همه مشکلات نشان داده است که کشوری قدرتمند و مقتدر و مهمترین مؤلفه مردم است.

عین الهی با اشاره به مراحل تاج گذاری گفت: از ابتدای تاج تا شهریور 99 درگیر تاج بودیم اما نشان داده شد که هیچ بیماری روی زمین نیست و کادر پزشکی در لبه پرتگاه ایستادند. شهادت و تجلیل از رهبری پزشکی.»

وی با اشاره به اینکه حدود 205 شهید در راه مقابله با ولیعهد داشتیم، گفت: قدرت واقعی ما نشان داده شده است. کاری که بیمارستان بقیه الله نگین در این منطقه انجام داد.

وزیر بهداشت با اشاره به ایجاد صحنه های از خودگذشتگی کادر پزشکی در مبارزه با تاج، یادآور شد: از شهریورماه امسال مردم قدرت بالایی در واکسیناسیون نشان دادند.

وی گفت: تاکنون تنها 5 میلیون واکسن تحویل داده شده است. مردم مجبور به پذیرش برخی مشاغل مانند برجام و FETF شده اند، اما تاکنون 180 میلیون دوز واکسن تهیه شده و بیش از 115 میلیون دوز در چهار ماه گذشته تزریق شده است.

وی گفت: ما روزانه یک میلیون و 650 هزار واکسن و معادل آن در امارات هر هفته واکسینه می کنیم.

عین الهی بر توجه و اعتماد جوانان تاکید کرد و گفت: پژوهش باید محصول محور باشد و نباید به اینکه استادی فقط مقاله داده است افتخار کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مسیر تاج به 30 تا 50 مرگ در روز رسیده ایم، افزود: امروز فضای جدیدی در دانشگاه ها ایجاد شده است و اصلا موافق تایپ دانشگاه ها نیستم.

عین الهی با اشاره به ساخت واکسن نورا افزود: واکسن نورا یکی از بهترین واکسن های دنیاست.

وی گفت: 5 نوع واکسن مختلف در کشور داریم و در آینده با راه اندازی سامانه در آینده نزدیک قادر به مبارزه با میکروارگانیسم ها خواهیم بود.

پیام من /
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید