800 بیمار مبتلا به آمیکرون در یک کشور شناسایی شده است / تاکنون 120 میلیون دوز واکسن تاج تزریق شده است.

ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800387

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به روند صعودی شیوع سویه جدید کرونا در ایران گفت: تاکنون 800 نفر مبتلا به سویه آمیکرون در سراسر کشور شناسایی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: تاکنون 800 نفر مبتلا به سویه های آمیکرون در سراسر کشور شناسایی شده اند که متاسفانه در حال افزایش است. وضعیت می تواند ثابت بماند.

وی گفت: در دو سال گذشته جهش‌های مختلفی از ویروس کرونا مشاهده شده است، اما اکنون سویه آمیکرون شایع‌ترین ویروس کرونا در جهان و ایران است. این یک ویروس می شود، در حالی که سویه های قبلی برای افراد آلوده ده روز زمان داشتند.

پناهی گفت: افزایش خطر ابتلا به عفونت آمیکرون در بین افرادی که واکسن نزده اند و بیماری اصلی دارند، وجود دارد، بنابراین لازم است برای ایمن سازی بدن سه دوز واکسن تزریق شود تا بتوانیم بیش از 90 درصد مقاومت داشته باشیم. بیماری و بستری شدن این سویه در بیمارستان.

معاون علمی و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بهترین راه برای دستیابی به اهداف مورد نظر انواع مختلف واکسن تاجکی در کشور در حال حاضر ذخایر خوبی از واکسن کراون داریم.

پناهی گفت: 120 میلیون دوز واکسن کراون در کشور تزریق شده است، اما 10 میلیون واحد از واکسن دوز سوم کراون در کشور تزریق شده است، بنابراین لازم است هرچه سریعتر تبلیغات و اطلاع رسانی لازم در این زمینه انجام شود. وضعیت تاج به وضعیت باثبات در کشور است.

انتهای پیام/
منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید