تزریق 120 هزار دوز واکسن به کودکان کرمانی / تاکنون هیچ عارضه ای گزارش نشده است.


ساعت: 12:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816574

سعید صحبتی گفت: تاکنون 120 هزار واکسن برای کودکان در استان تزریق کرده ایم. خوشبختانه هیچ عارضه یا مشکل خاصی گزارش نشده است و این واکسن ها کاملا بی خطر و مطمئن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید صحبتی در گفت و گو با خبرنگار راه آرمان گفت: در اوایل بهمن ماه کشور و استان کرمان در موج ششم تاج قرار گرفتند که عمدتاً ناشی از سویه آمیکرون بود. سویه‌های قبلی که خیالمان راحت بود که بچه‌ها در این زمینه مبتلا نمی‌شوند یا خیلی کم می‌شوند، دیدیم که درصد زیادی از بچه‌ها درگیر هستند و بخش‌های اطفال بیمارستان‌ها تقریباً تکمیل شده و متأسفانه مرگ و میر کودکان به دلیل بیماری عروق کرونر قلب گزارش می‌شود.
مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: با وجود این مشکلات، ستاد ملی و کمیته واکسیناسیون کشور تصمیم گرفته اند واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله را آغاز کنند. در استان کرمان 470 هزار کودک بین 5 تا 12 سال وجود دارد که تاکنون حدود 120 هزار نفر از آنها عمدتاً برای اولین بار واکسینه شده اند و میزان واکسیناسیون در نقاط مختلف استان بین 30 تا 35 درصد است. استان ما راه درازی در پیش داریم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خانواده ها باید خطر سویه اومیکرون که فرزندانشان را درگیر می کند جدی بگیرند و بیایند و فرزندان خود را واکسینه کنند.
وی ادامه داد: واکسن سینوفارم و پاستو کوک برای کودکان در نظر گرفته شده تا زمانی که 120 هزار واکسن را در استان تزریق کنیم و خوشبختانه هیچ عارضه و مشکلی گزارش نشده است و این واکسن ها کاملاً ایمن و بی خطر و مؤثر هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به موج ششم مدارس ابتدایی به صورت غیرحضوری برگزار می شود، افزود: پس از ایام نوروز مدارس ابتدایی به صورت حضوری افتتاح می شود و شرط حضور دانش آموزان در مدرسه یا واکسینه شدن یا آزمایش است. هر دو هفته یک بار PCR منفی داشته باشید و اینطور نیست که هیچکس بدون واکسینه شدن به مدرسه برود.
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بهتر است خانواده‌ها از این فرصت برای ویزیت فرزندان خود برای تکمیل واکسیناسیون استفاده کنند و از تایید کامل واکسن‌ها در کمیته علمی وزارت بهداشت مطمئن شوند. سلامتی.سلامتی و بدون عارضه.«موثر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید