50 درصد افراد واجد شرایط در مورد تزریق دوز سوم / تزریق دوز تقویت کننده مورد نیاز در گروه های سنی مختلف اقدامی انجام ندادند.


ساعت: 09:44
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881837

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: متأسفانه 50 درصد افراد واجد شرایط نسبت به تزریق دوز سوم خود اقدامی نکرده اند و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، لازم است دوز برای تزریق یادآوری انجام شود. با جدیت بیشتر.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در هفته گذشته، گفت: افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها منحصر به ایران نیست و در بیشتر کشورها این افزایش یافته است. افزایش اعداد قابل مشاهده است.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله رشد موارد تشخیصی بیماری و بیماران سرپایی در کشور هستیم و تعداد بیماران بستری هنوز افزایش چشمگیری نداشته است که طبیعی است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد شش پیک بزرگ بیماری کرونا در سال های گذشته را تجربه مهمی دانست و تصریح کرد: با توجه به شش پیک بزرگ بیماری کرونا در سال های گذشته، روند ابتلا به این بیماری و افزایش تعداد در کشور به شرح زیر است: ابتدا شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و به دنبال آن افزایش تعداد بیماران بستری خواهیم بود.

شریفی گفت: تا چند هفته دیگر افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا مشاهده می‌شود و قطعاً شاهد افزایش آمار خواهیم بود زیرا نسبت به هفته‌های گذشته میزان تشخیص بیماران سرپایی و بیماری‌ها تقریباً دو برابر شده است.

وی دلیل افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان را سویه جدید کرونا دانست و گفت: دلیل افزایش تعداد را می توان به موارد متعددی نسبت داد که یکی از آنها سویه جدید کرونا و زیرسویه های آن است. BA4 و BA5.

شریفی با اشاره به کاهش ایمنی بدن در برابر کرونا پس از چند ماه گفت: کاهش ایمنی دومین دلیل افزایش آمار است و باید توجه داشت که در بیماری های ویروسی واکسن تزریقی مصونیت دائمی ایجاد نمی کند. و واکسیناسیون باید در زمان های معین انجام شود تا دوباره سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری تحریک شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: اکثر جمعیت کشور در مدت بیش از 6 ماه دومین یا سومین واکسیناسیون خود را انجام دادند و بنابراین در صورت تداوم روند افزایش ابتلا، رعایت نکات ایمنی یکی از موارد ضروری است. اقداماتی که باید انجام شود مهم است که بتوان در زمینه کنترل بیماری انجام داد.

وی افزود: مجوز صادر شده از سوی ستاد ملی کرونا در خصوص عدم استفاده از ماسک مشروط به شرایط خاص و فقط برای اماکن باز بوده و در صورت تداوم افزایش تعداد مبتلایان، این مصوبه نیز قابل تغییر خواهد بود.

شریفی کاهش چشمگیر استفاده از ماسک در اماکن داخلی و خارجی را دغدغه اصلی دانست و تصریح کرد: در اماکن سرپوشیده و وسایل نقلیه عمومی استفاده از ماسک باید جدیت بیشتری گرفته شود.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد گفت: موضوع ایمن سازی موضوع بسیار مهمی است و بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تمامی افراد بالای 18 سال که 6 ماه از آخرین واکسیناسیون خود می گذرد، باید یک واکسن دریافت کنند. دوز تقویت کننده.”

وی گفت: متأسفانه 50 درصد افراد واجد شرایط در خصوص تزریق دوز سوم اقدامی انجام نداده اند و بر اساس مصوبه ستاد ملی تاج و شرایط ذکر شده، نیاز به جدی تری دوز تزریق تقویت کننده وجود دارد.

شریفی در خصوص واکسیناسیون رده های سنی مختلف گفت: در حوزه تزریق دوز تقویت کننده برای گروه های سنی 12 تا 18 سال هنوز تصمیم و اعلام نشده است و با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و در شروع مدرسه، گروه سنی 5 تا 12 سال بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت یزد تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون در گروه سنی 5 تا 12 سال زیر 20 درصد است که به هیچ وجه رضایت بخش نیست و امیدواریم والدین و مسئولان آموزش و پرورش برای تزریق حداقل دو مورد اقدام کنند. دوزهای واکسن در این گروه سنی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به شایعات مختلف در زمینه تزریق واکسن توجه کرد، گفت: از مردم می خواهیم با توجه به اهمیت ایمنی جمعی در برابر بیماری کرونا در جهان، تزریق واکسن خود را با توجه به شرایط ذکر شده انجام دهند. تا انشاءالله و همت مردم این زمان با موفقیت بگذرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید