واکسیناسیون 90 درصد جمعیت واجد شرایط خراسان شمالی / تزریق 8750 نوبت سوم واکسن کراون در استان

ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789446

روح اله حسین پور گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 89.7 درصد از جمعیت واجد شرایط استان خراسان شمالی واکسینه شده اند و تلاش برای افزایش این تعداد در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله حسین پور، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان شمالی ظهر امروز گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 89.7 درصد از جمعیت کشور واجد شرایط هستند. تاج. استان خراسان شمالی واکسینه شده و تلاش می شود این تعداد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون در شهرستان شیروان نسبت به سایر شهرستان ها کمتر است، ادامه داد: واکسیناسیون باید افزایش یابد.

حسین پور با بیان اینکه ضمن افزایش میزان واکسیناسیون باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید شود، افزود: مراکز بهداشتی و درمانی با همکاری دهیاران و دهیاری ها برای افزایش واکسیناسیون در سطح روستا ورود جدی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید به واکسیناسیون کارکنان کارگاه ها و مشاغل کوچک در بخش خصوصی، اطلاع رسانی گسترده در خصوص تزریق نوبت سوم واکسن و تطبیق آمار شبکه بهداشت شهری با نظام سلامت وزارت بهداشت توجه جدی شود.

تزریق 8750 نوبت سوم واکسن کراون در استان

سید جواد پورنقی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بر اساس آخرین آمار هیچ یک از استان های استان به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا نیستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 8 هزار و 750 نوبت سوم واکسن کراون در خراسان شمالی تزریق شده است، افزود: این در حالی است که میزان واکسیناسیون در استان خراسان شمالی در نوبت اول 89.7 درصد و در نوبت دوم 73 درصد است.

این مقام مسئول گفت: تعداد فوتی های کرونا در آذرماه در چند روز متوالی در خراسان شمالی به صفر رسیده است. وی گفت: در حال حاضر 171 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون کووید 19 در استان و رتبه دوم آن در کشور، واکسیناسیون زنان در سنین باروری نیز در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی گفت: درصد پوشش واکسیناسیون عروق کرونر مادران باردار در استان به 60 درصد رسیده که در برخی شهرستان ها بالای 80 درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید