تزریق نوبت سوم واکسن کراون برای انسان اجباری نیست / نگرانی از مقاومت در برابر واکسیناسیون امیکرون

ساعت: 12:48
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789668

مهرداد بابایی گفت: بررسی سویه میکرونی وی نهایی نشده است، اما جهش در تاج بزرگ است و این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است در برابر واکسن های جدید مقاومت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در آلبورگ با اشاره به اینکه خوشبختانه دیروز تمامی شهرستان های استان آبی رنگ شدند، گفت: طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی گزارش نشده است.

مهرداد بابایی افزود: تاج هنوز تمام نشده و هر روز شاهد کشف سویه های جدید هستیم. مطالعات روی میکروسویه آن نهایی نشده است، اما جهش در تاج بزرگ است و این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است در برابر واکسن های جدید مقاومت کند.

وی گفت: میکرون نسبت به سویه های قبلی به ویژه دلتا سرعت انتقال بالاتری دارد اما تاکنون در ایران تایید نشده است، البته با توجه به اینکه به کشورهای اطراف ایران رسیده است وجود آن اجتناب ناپذیر است.

بابای خاطرنشان کرد: در کشورهای آفریقایی، افرادی که واکسن کراون را دریافت کرده‌اند، کمتر در معرض ابتلا به امیکرون یا علائم خفیف هستند و می‌توانیم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک با این جهش مقابله کنیم.

وی گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اجباری نیست، اما تمامی افراد بالای 18 سال به ویژه افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای و سالمندانی که 4 ماه پس از تزریق نوبت دوم واکسن واکسن تزریق شده اند، می توانند برای تزریق واکسن اقدام کنند. دوز سوم . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید