اهمیت تزریق نوبت سوم واکسن کراون باید اطلاع رسانی شود/ لزوم راه اندازی اسکن سلامت برای جذب اهداکنندگان

ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789634

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به لزوم انجام اقدامات لازم برای تزریق نوبت سوم واکسن کراون بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها برای تسریع در روند تکمیل واکسیناسیون تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست با مدیران شبکه و روسای مراکز بهداشتی درمانی با بیان لزوم مهندسی مجدد، بازسازی و تجدید ساختار نیروی انسانی، توسعه و اعتبار در حوزه سلامت، گفت: تقویت ساختار سلامت همواره مورد تاکید وزارت بهداشت بوده است. پزشکی شهید بهشتی از تمام ظرفیت خود برای این منظور استفاده می کند.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل پروژه های بهداشتی و تامین تجهیزات، گفت: مراکز بهداشتی درمانی مرتبط با دانشگاه در این زمینه پیشرو هستند و استفاده از این ظرفیت باید در دستور کار حوزه سلامت نیز قرار گیرد. “

زالی با اشاره به اعلام رسمی رفع محدودیت سنی تزریق نوبت سوم واکسن کراون توسط وزیر بهداشت، گفت: در این راستا باید اقدامات لازم برای پذیرش و ارائه خدمات به افراد در مراکز واکسیناسیون انجام شود. استفاده از ظرفیت رسانه ها و اقناع عمومی برای جلب توجه مردم به اهمیت تزریق دوز سوم.

وی در ادامه از برخی پیشنهادات مسئولان از جمله احیای پروژه تحقیقات کاربردی HSR، شناسایی فعالان داخل و خارج از دانشگاه فعال در زمینه واکسیناسیون و مشارکت بخش خصوصی و تبدیل منابع غیرمولد به درآمد مولد استقبال کرد.

زالی در خصوص طرح هر مرکز بهداشتی و نقش آن در جذب سفیران و ارتباطات سلامت گفت: این طرح در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه پیشرو در اجرای آن باید با قوت و قوت دنبال شود.

وی ادامه داد: حوزه سلامت ظرفیت تعریف و اجرای برنامه های مختلف اجتماعی را دارد و از این رو راه اندازی طرح های سلامت محور برای جذب خیرین می تواند موثر باشد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید