تردد در نوروز در زنجان با نوبت سوم واکسن کراون تزریق می شود


ساعت: 10:21
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811611

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا تاثیر مستقیمی در کاهش بستری شدن و مرگ و میر دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مشهد تگیلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: تاکنون 44.5 درصد از جمعیت واجد شرایط استان نوبت سوم واکسن کراون را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: استان زنجان سومین کشور تزریق کننده دوز سوم واکسن کرون است، اما 44.5 درصد کم است و حداقل 80 درصد باید تزریق شود تا ایمنی لازم برای مقابله با ویروس ایجاد شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به نکاتی در خصوص لزوم تزریق نوبت سوم واکسن کرونا گفت: تزریق نوبت سوم از نظر ایمنی و ایمنی موثرتر است. امنیت، بخشش نسبت به تزریق دوز اول و دوم.

وی گفت: افرادی که با نوبت سوم واکسینه شده اند، احتمال بستری شدن و مرگ در بیمارستان بسیار کمتر است، اما از طرف دیگر افرادی که این مشکل را دارند کسانی هستند که یا واکسن کراون را دریافت نکرده اند یا واکسن سوم را تکمیل نکرده اند. دوز. “

تقیلو با تاکید بر اینکه مردم به شایعات موجود در فضای مجازی درباره عوارض واکسیناسیون توجه نکنند، گفت: واکسن های موجود در کشور هیچ عارضه ای ندارد و همه واکسن های موجود از نظر عوارض و عوارض مورد تایید هستند. .

وی گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کراون تاثیر مستقیمی در کاهش مرگ و میر دارد. و شیر می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان با اشاره به تشکیل تیم های سیار جهادی با سپاه و بسیج گفت: این تیم ها به گونه ای تشکیل شده که هرکسی بنا به دلایلی با بیشترین تماس نتواند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند. و تیم‌های سیار واکسن کراون را به‌صورت رایگان در زمانی که به خانه یا محل کار می‌رسید دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 12 تیم جهادی تشکیل شده و تزریق واکسن را در منزل یا محل کار آغاز کرده اند، گفت: این تیم ها به 50 تیم جهادی در استان و در قالب طرح شهید سلیمانی افزایش می یابد.

تقیلو در خصوص مجوز تردد درون شهری در ایام نوروز خاطرنشان کرد: تردد درون شهری در ایام نوروز به منظور اعمال محدودیت های هوشمند منوط به تزریق واکسن نوبت سوم و ارائه کارت واکسن است.

وی گفت: یکی دیگر از شرایط تردد، نداشتن علائم بیماری عروق کرونر در مسافران است. ارائه کارت دیجیتال واکسن معتبر و کافی است زیرا دارای کد QR است.

تقیلو گفت: در حال حاضر 6 شهر در استان زنجان قرمز و 2 شهر نارنجی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید