تقویت سیستم ایمنی با دریافت نوبت سوم واکسن کراون / شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۲
کد خبر: 1799896

ایمان قاسم زاده گفت: واکسن های موجود از آنجایی که ایمنی بدن را افزایش می دهند، می توانند سطح ایمنی بهتری را در انسان ایجاد کنند و قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر سویه های جدید افزایش دهند و در این راستا به افراد توصیه می شود دوز سوم مصرف کنند. “واکسن خود را دریافت کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ایمان قاسم زاده در گفتگو با راه آرمان; وی با اشاره به شیوع سویه omcron گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در این سویه تفاوتی با سویه های قبلی ندارد و تمامی اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع سویه های قبلی با سویه omicron مرتبط است. “این نیز باید انجام شود.

این فوق تخصص عفونی و گرمسیری ادامه داد: شش ماه پس از دومین نوبت واکسن کرونا، سطح آنتی بادی در بدن کاهش می یابد و بنابراین با نوبت سوم افزایش می یابد و ایمنی را به بدن یادآور می شود که تولید آنتی بادی را افزایش می دهد.

وی گفت: بهتر است مانند واکسن آنفولانزا، واکسن تقویت کننده برای معرفی آنتی ژن های جدید به روز شود. می توانند سطح ایمنی بهتری را در فرد ایجاد کنند و قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر سویه های جدید افزایش دهند و در این راستا توصیه می شود افراد دوز سوم واکسن را دریافت کنند.

کاسم زاده با بیان اینکه متأسفانه مردم با عادی سازی و ساده سازی رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش داده اند، گفت: سویه Omicron کمتر کشنده است. اما سرعت انتقال این سویه بیماری بسیار بالاست که می تواند خطرناک باشد. علاوه بر این، احتمال جهش های جدیدتر نیز وجود دارد.

این فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به موارد فوق خاطرنشان کرد: شهروندان باید با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از گسترش این بیماری در سطح وسیع جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید