57 درصد از ساکنان خراسان شمالی نوبت سوم واکسن کرونا را به خود تزریق کرده اند


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883532

سید جواد پورنقی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر گفت: اکنون فرصت مناسبی برای تکمیل واکسیناسیون است چرا که 57 درصد افراد دوز سوم را به خود تزریق کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جواد پورناکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در خراسان شمالی پایدار است، اظهار داشت: نگرانی هایی در خصوص افزایش شیوع این ویروس وجود دارد. جهش هایی که رخ داده است

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود سه درصد از تخت‌های بیمارستانی خراسان شمالی برای بیماران کرونایی فراهم است و تعداد بسیار کمی از بیماران کرونایی در این استان در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. خوشبختانه ماه گذشته تنها یک بیمار کرونا جان خود را از دست داد.

پورنقی گفت: شیوع این بیماری ابتدا با افزایش تست های مثبت در بین بیماران سرپایی بروز کرد. سپس تعداد بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان افزایش می یابد و احتمالاً مرگ و میر بیشتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر گفت: اکنون فرصت مناسبی برای تکمیل واکسیناسیون است زیرا 57 درصد افراد دوز سوم را به خود تزریق کرده اند.

وی از شهروندان خواست واکسینه شوند و افزود: گره دندان نباید باز شود.

پورنقی تصریح کرد: افرادی که 6 ماه از تزریق نوبت سوم گذشته است نوبت چهارم را نیز تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی استفاده از ماسک به ویژه در شرایط نارنجی و قرمز را ضروری دانست و گفت: مردم برای واکسیناسیون به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

وی در پایان تاکید کرد: مراکز 16 ساعته تست کرونا پس از فروکش کرونا خاموش شدند اما دوباره به فعالیت و خدمت رسانی به مردم بازگشته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید