58 درصد آملی‌ها نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند/ افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا


ساعت: 10:20
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881023

پیمان خسروی از روند صعودی ویروس کرونا خبر داد و گفت: در مناطق 96 گانه کشور رنگ زرد به 105 منطقه رسیده است و این نشان دهنده روند صعودی ویروس کرونا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان خسروی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ گفت: خطر ابتلا به وبا هر ساله از خرداد تا آبان افزایش می یابد. در مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها اگر فردی مشکوک باشد نمونه برداری می کنیم. اگر آزمایش مثبت باشد، جای نگرانی نیست و ما می توانیم این کار را انجام دهیم.» اپیدمی را مدیریت کنید.

وی بر رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: بیشترین خطر آب و غذا، بهداشت آب در روستاها است که شهرداری ها در زمان کلرزنی باید رعایت کنند و در خصوص مواد غذایی نیز مردم به بهداشت فردی خود توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تصریح کرد: در حال حاضر این بحران را در کردستان عراق داریم، مسافرانی که به عراق می روند مراقب باشند باعث شیوع این بیماری در کشور نشوند.

وی از روند صعودی کرونا خبر داد و اظهار داشت: در 96 شهرستان کشور رنگ زرد به 105 شهر رسیده است و این نشان دهنده روند صعودی ویروس کرونا است، البته از 18 فروردین تاکنون بیمار کرونایی فوتی در آمل نداشته ایم.

خسروی تاکید وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا را بر رعایت پروتکل ها در فضاهای بسته و جلسات تاکید کرد و خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در فضاهای بسته و جلسات را توصیه کردند.

وی با اشاره به اینکه 865 هزار دوز واکسن کرونا در آمل تزریق شده است، خاطرنشان کرد: در واکسن ها نتایج خوبی داریم، 96 درصد نوبت اول، 91 درصد دوم و 58 درصد سوم و 35 تا 50 درصد واکسن را در کشورهای مختلف دریافت کرده اند. بخش سوم را مصرف نکرده است.


انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید