تاثیر نوبت سوم واکسن کرونا بر کاهش تعداد بیماران مبتلا به امیکرون


زمان: 09:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807518

خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کراون 81 درصد کمتر از بیماران واکسینه نشده با امیکرون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، Omicron پنجمین گزینه ای است که در پی ظهور انواع جهش یافته ویروس کرونا مانند انواع آلفا، بتا، گاما و دلتا به لیست گزینه های هشدار دهنده سازمان جهانی بهداشت اضافه می شود. سازمان بهداشت جهانی یک نوع جدید از ویروس SARS-CoV2 Omicron را نامگذاری کرده است. آمیکرون، جدیدترین سویه ویروس کرونا، اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان تاکنون در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ کنگ شناسایی شده است. Omicron افزود. پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: تعداد مبتلایان به آمیکرون بسیار بیشتر از آمار روزانه است. هفته گذشته را با 5000 بیمار در روز شروع کردیم و با 16000 به پایان رساندیم. از سوی دیگر، باچمن نگی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه برای بدست آوردن آمار واقعی از بیماری عروق کرونر باید موارد شناسایی شده در 100 ضرب شود، افزود: آذربایجان شرقی دارای بیماری های عمده بود. »


فراموش کردن اصول سلامت انسان

مردم نگران اپیدمی کرون هستند و این یک خبر نگران کننده است. به خصوص در شرایطی که طرف قدرتمند اومیکرون بر خلاف قبلی ها در حال پیشروی و گسترش است بدون اینکه رقمی برای حضورش در ایران باقی بگذارد! با کاهش مرگ و میر و بیماری های عروق کرونر قلب در هفته های اخیر، تعداد قابل توجهی از افراد بهداشت را نادیده گرفته یا نادیده گرفته اند. این در حالی است که سویه omicron در حال حاضر هیچ اثری از تعداد موارد در ایران به جا نمی گذارد و اگر اینطور نبود قطعا شاهد افزایش تعداد موارد در نمودارها و جداول آماری بودیم. سازمان بهداشت جهانی به صراحت اعلام کرده است که “آمیکرون هم در بیمارستان بستری شد و هم مثل قبل کشته شد.” این یک هشدار جدی برای کسانی است که فکر می کنند سویه جدید Omicron چندان قوی و قابل توجه نیست! عبدی محمود، کارشناس سازمان بهداشت جهانی، در یک کنفرانس خبری در دفتر سازمان ملل در ژنو گفت: مطالعات نشان می‌دهد که نوع جدیدی از ویروس کرونا به نام اومیکرون بیشتر قسمت‌های بالایی بدن را تحت تاثیر قرار داده است.

شواهد نشان می دهد که نوع آمیکرون مسری تر از دلتا کرونا است. مشکل اینجاست که مطالعات اخیر نشان می دهد که بین 40 تا 50 درصد از افراد مبتلا به کووید-19 هیچ علامتی ندارند، اما آزمایش کرونر آنها مثبت خواهد بود که بسیار نگران کننده است. برای مقابله با این جهش، زنجیره واکسیناسیون کشور باید حداقل به 85 درصد سریع برسد تا از انتشار ویروس به جامعه جلوگیری کند. این باید همراه با توزیع یکنواخت واکسن ها در همه کشورهای جهان باشد.


با نوبت سوم واکسن سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

اگرچه شواهد حاکی از آن است که نوع omicron ویروس کرونا آنتی بادی های تولید شده پس از دریافت واکسن کرونا را خنثی می کند، محققان دو مطالعه جدید را برای ارزیابی اثر دوزهای تقویت کننده بر روی این گونه جدید جهش یافته انجام دادند.

نتایج مطالعه اول نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کراون 81 درصد کمتر از موارد واکسینه نشده امیکرون بود. در مطالعه دوم، محققان به بیماران علامت دار عروق کرونر با فرکانس بالاتر بستری شدن در بیمارستان نگاه کردند و به این نتیجه رسیدند که پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونری، خطر بستری شدن در بیمارستان در میان بیماران علامت دار آلوده به اومیکرون 68 درصد کاهش یافت.

محققان تاکید می کنند که اثربخشی واکسن های تاج از 52 درصد که پس از 6 ماه به این حد رسیده است، پس از دریافت دوز تقویت کننده واکسن کراون به 88 درصد رسیده است. هنوز مشخص نیست که دوز تقویت کننده واکسن کراون چه مدت از بستری شدن افراد به دلیل عفونت Omicron در بیمارستان جلوگیری می کند، اما انتظار می رود که این واکسن بیشتر از دو دوز اول دوام داشته باشد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید