تعداد بیماران مبتلا به امیکرون در کشور به 3466 نفر رسید/ یک بیمار در البرز فوت کرد

ساعت: 10:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803197

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار بیماران جدید مبتلا به امیکرون را اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد هاشمی درباره آخرین وضعیت شناسایی بیماران مبتلا به امیکرون گفت: با شناسایی 297 مورد جدید ابتلا به بیماری چهارم باخمن، آخرین آمار مبتلایان به امیکرون به 3466 نفر رسید و متاسفانه در این روز با ثبت یک مورد فوتی در البرز. مجموع جان باختگان به 10 نفر رسید.

وی افزود: بیشترین موارد در این روز مربوط به ایلام با 85 مورد، اصفهان 53، ارومیه 35 و گیلان با 34 مورد مثبت است.

هاشمی ادامه داد: برخی نگرانی‌ها در مورد تصمیم برای باز کردن و کاهش محدودیت‌ها با خواندن اطلاعات نادرست در مورد روش‌های تشخیصی و تشخیص واریانت، نظراتی را برانگیخته است، زیرا مشخص است غربالگری نمونه‌های مثبت کووید 19 برای تشخیص نوع Omicron از دلتا و دلتا. یکی از انواع دیگر مبتنی بر PCI است که در صورت نیاز با تایید دستگاه های توالی یابی موجود در کشور و اخیراً 6 مورد از آنها که دارای فناوری مدرن تری هستند به سه مرکز تحقیقاتی مرجع که مسئولیت مولکولی را بر عهده دارند می باشد. تحقیقات اپیدمیولوژیک و تایید نتایج غربالگری گزینه ها اهدا می شود و ظرفیت آزمایشگاهی کشور را افزایش می دهد.

وی گفت: خوشبختانه به دلیل اینکه کیت‌های تشخیص مولکولی محلی برای تشخیص عفونت کووید 19، قادر به تشخیص omicron و همچنین نوع دلتا هستند و حتی برخی از آنها می‌توانند انواع را تشخیص دهند. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سلامت تشخیص افتراقی انجام دهید. شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی مراقبت‌های بهداشتی در تمامی مراکز منطقه مجهز به مجموعه‌های تشخیص افتراقی است و با توجه به نیاز و دستورالعمل مرکز مدیریت بیماری‌های عفونی، در قالب مشاهده، درصد نمونه‌های مثبت جدید بررسی می‌شود. سهم متغیر را روی omicron تعیین کنید.

وی تاکید کرد: تعیین واریانت Omicron از آنجایی که این واریانت پروتکل درمانی یا مراقبت مجزا از سایر واریانت ها ندارد، برای همه بیماران با نمونه مثبت ضروری نیست و تنها برای نظارت بر جایگزینی واریانت جدید و میزان آن استفاده می شود. . .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید