افزایش تعداد شهرهای مبتلا به کرونا در کردستان/ هشت بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهرام کندایی در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ یک از شهرستان های استان از نظر رنگ کرونا قرمز نیستند، گفت: شهرهای سنندج، سکز، دهگلان. سروآباد و کامیاران در رنگ زرد و بانه، مریوان، دیواندره، بیجار و قروه نیز آبی هستند.

وی آخرین تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را 43 مورد اعلام کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته 46 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کردستان شناسایی شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در استان وجود ندارد، افزود: هشت بیمار کرونا در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

کندایی یادآور شد: پس از دهه اول تیرماه، آمار مبتلایان به کرونا در روستاها رو به افزایش و نگران کننده است و ممکن است رنگ شهرها بر همین اساس تغییر کند، بنابراین لازم است در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا تلاش بیشتری شود. .

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و جدیت شهروندان در این زمینه تاکید کرد و گفت: دریافت دوز یادآوری واکسن کرونا یکی از موثرترین اقدامات پیشگیرانه در این زمان است که قطعا نیازمند همکاری همه مردم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان توصیه کرد: افراد بالای 18 سال که حداقل 6 ماه از واکسیناسیون قبلی خود سپری شده اند واکسن تقویتی انجام دهند.

کندایی ادامه داد: کسانی که هنوز دوز اول و دوم را دریافت نکرده اند همچنان در اولویت هستند و با توجه به گروه سنی 12 تا 18 سال توصیه می شود افرادی که دارای بیماری های همراه و نقص سیستم ایمنی هستند، نوبت سوم را دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید