بستری شدن 182 بیمار عروق کرونر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808942

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد؛

حبیب خیبر به بستری شدن 547 بیمار عروق کرونر در بیمارستان های خوزستان اشاره کرد و گفت: 182 بیمار نیز در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حبیب حی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز به رهیاب گفت: در حال حاضر 547 نفر از بیماران کرون در بیمارستان های خوزستان بستری هستند که از این تعداد 365 نفر در بخش عادی و 182 نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

وی افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در خوزستان زیاد است بنابراین ظرفیت بخش مراقبت های ویژه بیمارستان رازی اهواز تکمیل است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه با تلاش فراوان در حال فعال سازی سایر مراکز و افزایش تخت های بخش مراقبت های ویژه هستیم، گفت: سی یو نمند.

وی گفت: بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی فقط مختص بیماران کرون نیست و باید سایر بیماران از جمله آسیب های مغزی، تصادفات و غیره را در نظر بگیریم.

وی افزود: در این اوج بیماری بیشتر افرادی مبتلا هستند که بیماری زمینه ای را دارند یا واکسینه نشده اند، بنابراین خانواده ها از حضور در جلسات و دورهمی ها خودداری کنند تا دیگران را مبتلا نکنند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به اینکه مرجع بیمارستان های اهواز است، تعدادی از بیماران بدحال از شهرهای دیگر استان نیز برای پذیرش در بخش مراقبت های ویژه به اهواز اعزام می شوند.

حیبر ادامه داد: حدود 250 تخت مراقبت های ویژه در اهواز وجود دارد که نسبتاً بزرگ است اما همه این تخت ها مختص شهرستان نیستند چرا که بار مراجعه به مراکز درمانی اهواز بسیار زیاد است.

وی گفت: در صورت پر شدن واحدهای مراقبت ویژه بیمارستان‌های اهواز، نمی‌توانیم پاسخگوی بیماران در شهرهای دیگر باشیم، بنابراین رعایت نکات بهداشتی از جمله استتار در شهرستان‌های استان باید افزایش یابد.

در حال حاضر هفت شهر خوزستان قرمز، هشت شهر نارنجی و 12 شهر در تاج زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید