طرح شهید سلیمانی در خوزستان باید با جدیت دنبال شود/ 52 درصد کارکنان دولت نوبت سوم واکسن کرونا را به خود تزریق نکرده اند.


ساعت: 15:11
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885633

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت تاج و تخت در خوزستان:

ولیاله حیاتی گفت: ۸۸ درصد کارکنان دولت در خوزستان ۲ دوز و ۴۸ درصد ۳ نوبت واکسن کرونا دریافت کردند. همچنین تزریق دوز چهارم در بین کارکنان دولت هفت درصد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، ولی اله حیاتی فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان روز سه شنبه در جلسه ستاد عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در استانداری گفت: موضوع کرونا به ویژه جدید سویه ای که در سراسر کشور به وجود آمده است، بسیار جدی است و همه باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش لازم از سوی نهادهای ذیربط برای مقابله با کرونا صورت نگرفته است، افزود: خوزستان 156 هزار و 313 کارمند دارد که 93 درصد آنها دوز واکسن دریافت کرده اند، یعنی حدود 6 هزار و 685 نفر واکسن دریافت کرده اند. اصلاً واکسینه نشده اند، که می تواند بله، آنها یک بیماری زمینه ای داشتند یا شرایط لازم برای واکسیناسیون را نداشتند. انتظار داریم اداره کل بازرسی استان این افراد را شناسایی کند و اگر بیماری زمینه ای ندارند سریعا واکسن را به خود تزریق کنند.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: 88 درصد از مسئولان دولتی خوزستان 2 دوز و 48 درصد سه نوبت واکسن کرونا تزریق کردند. همچنین تزریق دوز چهارم در بین کارکنان دولت هفت درصد است.

وی ادامه داد: طرح اکران شهید سلیمانی باید با جدیت در خوزستان پیگیری شود و استان اهواز نیز موظف به تامین خودروهای لازم برای این طرح است. از فرمانداران هم انتظار داریم دوباره بحث گشت های مشترک را پیگیری کنند.

حیاتی گفت: در ستاد ولیعهد خوزستان کمیته ای به نام کمیته تشریفات محرم و صفر با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که باید دوباره فعال شود. تشریفات بر اساس رنگ شهرها و مصوبات ستاد ملی تاج و تخت برگزار می شود، بنابراین اگر شهری در حالت قرمز قرار دارد، طبق مصوبه مراسم باید در فضای باز و با تعداد معینی از افراد برگزار شود.

وی با بیان اینکه بحث ماسک و واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار باشد، ادامه داد: لازم است بازرسی کل استانداری بار دیگر از حضور بازرسان افتخاری استفاده کند و با همین موضوع اماکن، ادارات دولتی و بخش های خصوصی را مورد بازرسی قرار دهد. شدت مثل قبل باشد

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد مدیریت تاج در خوزستان گفت: با توجه به نزدیک بودن اربعین، پرسنل دانشگاه های علوم پزشکی آبادان و اهواز در مرزهای شلمچه و چذابه حضور دارند. در مرز شلمچه یک درمانگاه مجهز به 70 تخت وجود دارد که مشکل برق برطرف شده و همچنین مقرر شده ارتش در مرز چابا بیمارستان صحرایی بسازد.

وی افزود: مراقبت های سندرمی باید توسط دانشگاه های مربوطه در دو مرز شلمچه و چذابه انجام شود. همچنین لازم است مکانی برای استراحت پرسنل بهداشتی در مرزها در نظر گرفته شود.

در حال حاضر یک شهر خوزستان قرمز، 2 شهر نارنجی، 16 شهر زرد و بقیه استان به رنگ آبی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید