45 درصد افراد گروه سنی 12 تا 18 سال یزد دو نوبت واکسن دریافت کردند / شروع تزریق دوز تقویت کننده در استان یزد

ساعت: 10:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785296

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد با اشاره به آغاز تزریق دوز یادآور در استان گفت: 45 درصد افراد رده سنی 12 تا 18 سال در یزد دو نوبت واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان یزد گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون یک میلیون و 472 هزار دوز واکسن به استان یزد تزریق شده است.

وی با بیان اینکه میزان تزریق واکسن برای افراد بالای 12 سال در کشور 82 درصد است که در استان یزد 85 درصد است، افزود: میزان تزریق واکسن برای افراد بالای 12 سال در کشور 63 درصد است اما در استان این رقم را سوار کنید. 65 درصد نرخ اعلام شده است.

شریفی با اشاره به اینکه تعداد واکسن های کرونر در دوز اول در گروه سنی بالای 18 سال در کشور 82.4 درصد اما استان یزد 85.7 درصد است، اذعان داشت: تعداد واکسن های کرونا در دوز دوم بیش از گروه سنی 18 سال در کشور 65 درصد است اما استان یزد 68 درصد است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد به آمار واکسیناسیون در گروه سنی 12 تا 18 سال در کشور و استان یزد اشاره کرد و گفت: در این گروه سنی پوشش کشور با اولین دوز است. 81 درصد، اما در استان یزد 83 درصد، در دوز دوم. همچنین آمار کشوری 50 درصد است اما استان یزد 45 درصد است.

وی با تاکید بر اینکه آمار واکسیناسیون باید بیشتر از آمار فعلی باشد، گفت: در حال حاضر آمار دو نوبت واکسن در گروه سنی 12 تا 18 سال در استان یزد 45 درصد است که باید به بالای 90 درصد برسد. زمانی که مدرسه را شروع می کنیم لازم نیست زیاد نگران مدارس و خانواده ها باشیم، اما برای به دست آوردن این آمار به زمان نیز نیاز داریم.

شریفی در پایان با اشاره به آغاز واکسیناسیون بوستر دوز در استان یزد گفت: دوز تقویتی در دو گروه یک نفر به عنوان بهورز، آسایشگاه، جانبازان بالای 70 درصد و بیماران خاص و دیگری اولویت اول ایمن سازی است. از همه گروه های سنی است 60 سال گذشته و این افراد باید تزریق آن را شروع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید