وزیر بهداشت: 90 درصد جمعیت هدف کشور دوز واکسن کرون دریافت کرده اند. 81% 2 دوز و 25% نوبت سوم را مصرف کردند

وزیر بهداشت: 90 درصد جمعیت هدف کشور دوز واکسن کرون دریافت کرده اند.  81% 2 دوز و 25% نوبت سوم را مصرف کردند

روز جدید بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 90 درصد جمعیت هدف کشور یک نوبت، حدود 81 درصد 2 دوز و 25 درصد نوبت سوم واکسن کراون دریافت کرده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 90 درصد جمعیت هدف کشور یک نوبت، حدود 81 درصد 2 دوز و 25 درصد نوبت سوم واکسن کراون دریافت کرده اند.

وی در دیدار با حسن محمد عباس بهرام عین اللهی سفیر لبنان در ایران افزود: ایران با 6 مرکز تولید واکسن کراون با پلتفرم های مختلف توانسته است در مقابل تاج گام بردارد.

وی گفت: با تسریع و گسترش واکسیناسیون در ماه های اخیر، آمار مرگ و میر بیماران کرون در ایران با وجود گستردگی درگیری امیکرون در کشور و ایجاد موج ششم این بیماری، بین 20 تا 30 نفر است. روز

ما می خواهیم کشورهای اسلامی بدون مرز و بدون ویزا باشند

وزیر بهداشت گفت: علاقه مندیم کشورهای مسلمان منطقه ارتباط بیشتری در زمینه های مختلف پزشکی داشته باشند، کنفرانس های علمی و تحقیقات مشترک و کاربردی برگزار کنند. در اروپا مرزهای بین کشورها برداشته شده و کشورها با یکدیگر ارتباط علمی دارند و کنفرانس های علمی مشترک برگزار می کنند و هر کشور اروپایی مانند شهرهای یک کشور است و ما دوست داریم در آینده کشورهای اسلامی مرز و ویزا نداشته باشند. .

عین اللهی یادآور شد: آمادگی برگزاری همایش های مشترک در حوزه های مختلف پزشکی در لبنان یا ایران را داریم و دانشمندان ما در این کنفرانس ها حضور یافته و با همتایان خود در لبنان تبادل نظر خواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر 97 درصد داروهای ایران در داخل کشور و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تولید می شود که ایران پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم شاهد افزایش تبادل دارو و تجهیزات پزشکی بین این دو باشیم. کشورها و سرعت بخشیدن به ثبت داروها «ایرانی باشید در لبنان.

ما این فرصت را داریم که در لبنان شعبه های دانشگاهی راه اندازی کنیم

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: فرصت ایجاد شعبه های دانشگاهی در لبنان را داریم، البته دانشگاه های علوم پزشکی با دانشگاه های لبنان همکاری می کنند و می توانیم تبادل استاد و دانشجو را گسترش دهیم. خرسندیم از وزیر بهداشت لبنان دعوت کنیم به ایران سفر کند تا مذاکرات لازم برای تقویت روابط دو کشور در حوزه سلامت انجام شود. اما نیاز به کارگروه هایی بین وزارت بهداشت ایران و سفارت لبنان است که در این زمینه شناسایی و اقدام شود.

ما از پیشرفت ایران در علم و پزشکی آگاه هستیم

حسن محمد عباس سفیر لبنان در ایران نیز در این دیدار گفت: ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی را به مقام معظم رهبری، ملت و دولت ایران تبریک می گوییم. ما از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب به ویژه در علم و پزشکی و در تمامی سطوح اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی آگاه هستیم.

وی گفت: می دانیم که دولت سیزدهم هدف و نیت خود را بر توسعه روابط با کشورهای همسایه متمرکز کرده و آن را یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی اعلام کرده است. سال‌هاست که دولت لبنان بر توسعه روابط با کشورهای همسایه در شرق و غرب لبنان متمرکز بوده است. لبنان روابط خوبی با کشورهای اروپایی دارد و هدف ما توسعه روابط لبنان با کشورهای عربی و اسلامی به ویژه ایران است.

وی خاطرنشان کرد: سفارت لبنان در ایران آمادگی دارد برای بررسی زمینه های توسعه روابط دو کشور با وزارت بهداشت و روسای این وزارتخانه همکاری بیشتری داشته باشد. همکاری ایران و لبنان از سالیان دور در زمینه آموزش پزشکی وجود داشته است.

آموزش پزشکی در ایران در سطح بالایی قرار دارد

سفیر لبنان در ایران ادامه داد: بسیاری از دانشجویان لبنانی در ایران در رشته پزشکی تحصیل کرده اند، اما اکثر آنها بورسیه کامل دریافت کرده اند و برخی نیز با هزینه شخصی برای تحصیل به ایران آمده اند. اکثر این افراد به لبنان بازگشته اند و از سواد، دانش و مهارت بالایی برخوردارند که نشان از سطح بالای تحصیلات پزشکی در ایران دارد.

عباس افزود: سفارت لبنان در ایران آماده پذیرش درخواست های شرکت های دارویی ایرانی و اعلام آن به وزارت بهداشت لبنان است و ترجیح ما این است که این درخواست ها و همکاری شرکت های ایرانی از طریق سفارت انجام شود. ” اگر شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی بخواهند وارد بازار لبنان شوند، ما به عنوان سفارت به آنها کمک خواهیم کرد و پلی بین آنها و وزارت بهداشت لبنان برای تسهیل کار آنها خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید