استفاده از بیش از 100 هزار کیت PCR در سال 1400 در ایرانشهر/ شهروندان نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت می کنند.


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883964

سعید محد گفت: تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و ازدحام نکردن از جمله اقدامات اساسی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است که همه باید رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید محد رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون گفت: خطر ابتلا به سویه جدید آمیکرون در کشور وجود دارد و شیوع مجدد ویروس کرونا در این منطقه رو به افزایش است. مطابقت داشته باشد

وی افزود: شهروندان عزیز برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری کرونا نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند و تمامی شهروندان بالای 12 سال در صورتی که 6 ماه از نوبت سوم واکسن می گذرد می توانند. چهارمین دوز تقویت کننده را نیز تزریق کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: نوبت سوم و چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای 18 سال آغاز شده است و افراد 12 تا 18 سال مبتلا به بیماری های خاص نیز می توانند نوبت سوم و چهارم را دریافت کنند.

وی گفت: وضعیت واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در نوبت اول 91 درصد، نوبت دوم 80 درصد و نوبت سوم 52 درصد است.

این مقام مسئول بیان کرد: 26 تیرماه یک نفر به کرونا مبتلا شده و 2 مورد نیز در 27 تیرماه گزارش شده که مربوط به شهرستان چابهار بوده است.

محد گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در کشور افزایش یافته است به طوری که تا 28 تیرماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی 3 نفر مثبت شدند و فوتی نداشتند و در 31 تیرماه 12 موارد مثبت و در تاریخ 20- در 11 تیرماه 13 مورد مثبت در کل منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اعلام شد.

این مسئول تصریح کرد: از اوایل دهه 1400 تاکنون در ایرانشهر در مجموع 20 هزار و 925 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد کل مبتلایان در منطقه چابهار از اوایل دهه 1400 تاکنون 9 هزار و 812 نفر بوده است.

وی افزود: مجموع کیت های PCR یا آزمایش PCR انجام شده در ایرانشهر 71 هزار و 313 و تعداد کل آزمایش های PCR انجام شده در چابهار 29 هزار و 807 مورد بوده است.

وی گفت: واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام می شود و شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز واکسن خود را دریافت کنند.

موحد خاطرنشان کرد: واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و عدم تجمع از اصلی‌ترین اقدامات پیشگیرانه در برابر بیماری کرونا است که همه باید رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید