تزریق اجباری دو نوبت واکسن کرونا برای زائران اربعین حسینی/ ثبت نام بیش از 10 هزار زائر قزوینی در اربعین

وی افزود: 51 موکب از استان قزوین با ثبت نام در سامانه موکب آمادگی خود را برای خدمت رسانی به زائران حسینی اعلام کردند.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین بیان کرد: موکب ها در نقاط مختلف از جمله ایران، کربلا، نجف، طریق الحسین و طائفلان مسلم برای ارائه خدمات به زائران حسینی مستقر می شوند.

تزریق دو دوز واکسن کرونا برای نمازگزاران اربعین حسینی

این مسئول گفت: برای حضور مداحان حسینی در عراق، ثبت نام در سامانه سماح و تزریق دو دوز واکسن کرونا الزامی و قطعی است. لذا کلیه افرادی که قصد شرکت در زیارت اربعین را دارند باید در سامانه مذکور ثبت نام کنند.

وی از پیش بینی حضور 40 هزار زائر حسینی استان قزوین در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: گروه هایی که تصمیم دارند در قالب موکب در کشور عراق و یا در مرزهای خروجی به زائران خدمت رسانی کنند باید فعالیت خود را در موکب ثبت کنند. سامانه و برای دریافت مجوز هماهنگی با سازمان عتبات تماس بگیرید.

وی بیان کرد: کمیته پشتیبانی و زیربنایی استانداری قزوین با توجه به اینکه قزوین مرز ایلام و مهران است هم اکنون در استان ایلام مستقر است و اداره کل راهداری استان در حال تلاش برای ایجاد پارکینگ و تعمیر راه های ارتباطی است.

آماده سازی 51 موکب قزوینی برای خدمت رسانی به زائران حسینی

سهری خاطرنشان کرد: همچنین مشکل حمل و نقل جاده ای با اتوبوس در نظر گرفته شده تا مردم در رفت و آمد از قزوین به مهران و سایر مرزهای خروجی مشکلی نداشته باشند.

وی گفت: کمیته فرهنگی ستاد اربعین برنامه های متنوعی در حوزه تبلیغی و رسانه ای دارد و بعد از دهه اول محرم این اقدامات به تفصیل انجام می شود و ویژه برنامه های اربعین آغاز می شود.

این مسئول افزود: نشست با موکب، برگزاری دوره های آموزشی و توجیهی برای شرکت کنندگان در موکب و مبلغان، برگزاری نشست های توجیهی با موضوع بهداشت و درمان تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: اگرچه امسال دولت برای حضور در مراسم اربعین سهل‌تر شده و برخی موانع و محدودیت‌هایی که در سال‌های گذشته به دلیل شیوع کرونا اعمال شده بود برداشته شده است، اما با توجه به اینکه هنوز در دوران کرونا هستیم. از این رو جلسات اطلاع رسانی برگزار و در خصوص موضوع پزشکی و دستورالعمل حضور زائران در عراق اطلاع رسانی خواهد شد.

اربعین یک حرکت مردمی است

دبیر ستاد اربعین استان قزوین تاکید کرد: در خصوص غذا و اسکان زائران دستورالعملی صادر شده و برای شرکت کنندگان در این موکب جلسات توجیهی و آموزشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد هم افزایی و حرکت دستگاه های اجرایی برای کمک و تسهیل در امر اربعین بوده ایم و تمامی دستگاه های ذیربط اعلام آمادگی کرده اند و به عنوان خادمی برای ارائه خدمات به زائران اربعین دیده می شوند.

سهوری در پایان گفت: معتقدیم اربعین یک حرکت مردمی است و نقش دستگاه های دولتی و تشکیل ستاد اربعین در استان تسهیل، حمایت و تقویت حرکت های مردمی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید