ثبت نام 18 هزار زائر قزوینی برای زیارت اربعین نهایی شد.


ساعت: 16:38
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893633

کادر علیزاده گفت: تاکنون 33 هزار نفر از استان قزوین برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند که از این تعداد 18 هزار نفر ثبت نام خود را تایید کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیر علیزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ; حسینی در خصوص آخرین آمار ثبت نام زائران اربعین در استان گفت: ثبت نام زائران اربعین از 19 تیرماه آغاز شد و با توجه به استقبال زائران چندین بار این ثبت نام تمدید شد و تا 3 شهریورماه ادامه دارد.

وی افزود: تاکنون 33 هزار نفر از استان قزوین برای پیاده روی اربعین ثبت نام کرده اند که از این تعداد 18 هزار نفر ثبت نام خود را تایید کرده اند.

سخنگوی حج ​​و زیارت استان قزوین تصریح کرد: لازم است متقاضیانی که ثبت نام اولیه خود را در سامانه سماح انجام داده اند اما هنوز ثبت نام خود را تایید نکرده اند به این سامانه مراجعه و در صفحه اول «وضعیت پیگیری و ویرایش کد ملی». شماره ملی و شماره گروه خود را وارد کرده و ثبت نام خود را تایید کنید.

علیزاده گفت: حدود 95 درصد از زائران قزوینی برای سفر زمینی از مرزهای مهران و خسروی و 5 درصد هوایی، ازدحام جمعیت در ایام اربعین حسینی در مرزهای زمینی را انتخاب کردند، بنابراین انتظار می رود زائران برای سفر خود برنامه ریزی کنند.

وی بیان کرد: 50 درصد زائران به انتخاب خود با وسایل نقلیه عمومی و 50 درصد با خودروهای شخصی به سمت مرز ادامه می دهند.

سخنگوی حج ​​و زیارت استان قزوین هزینه ثبت نام در سامانه سماح را مربوط به بیمه زائران دانست و گفت: در صورتی که افراد با دستگاه های هوشمند شخصی خود وارد سامانه شوند تنها هزینه ثبت نام 18 هزار تومان برای بیمه است. حق بیمه اما اگر به دفاتر زیارتی مراجعه کنند 10 هزار تومان هزینه ثبت نام را می پردازند.

علیزاده در پایان گفت: زائران دو نوبت واکسن را به خود تزریق کنند و کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید