30 هزار نفر برای زیارت اربعین در استان مرکزی ثبت نام کردند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر زوار مدیر حج و زیارت استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب; وی گفت: تاکنون نزدیک به 30 هزار زائر اربعین برای برخورداری از سفر به عتبات عالیات عراق در سامانه سماح استان مرکزی ثبت نام کرده اند.

زوار بیان کرد: زائران با ثبت شماره ملی و شماره شناسنامه در راس گروه، پیامک در این سامانه دریافت کرده و پس از واریز مبلغ 18 هزار تومان به عنوان بیمه زائر، ثبت نام خود را نهایی کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح شرط عبور از مرز برای زیارت اربعین است، گفت: هرگونه اطلاعات مربوط به سفر تنها از طریق سامانه سماح در اختیار زائران قرار می گیرد.

به گزارش دیار آفتاب؛ سفر اربعین امسال نه تنها هوایی بلکه زمینی از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی انجام می شود. تمرین همچنین برای حرکت زائران امسال از اربعین آماده می شود. بر اساس پیش بینی ستاد اربعین امسال بیش از 5 میلیون ایرانی در ایام اربعین به عراق سفر خواهند کرد. این در حالی است که سال گذشته عراق با پذیرش تعداد محدودی از زائران ایرانی تنها از طریق هوایی موافقت کرد و در سال 2019 به دلیل گسترش … ویروس کرونا در ایام اربعین هیچ زائر ایرانی به عراق اعزام نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید