تلاش دولت برای ثبت روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارت


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897662

معاون اول رئیس جمهور ضمن تاکید بر تقویت گروه ها و گروه های مردمی برای خدمت رسانی به نمازگزاران امام هشتم شیعیان، گفت: تلاش دولت برای ثبت روز زیارت امام رضا (ع) به عنوان روز ملی زیارتی است. و امیدوارم شاهد تحقق این امر باشم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه ستاد مرکزی خدمات رسانی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در دهه پایانی امام هشتم شیعیان تاکید کرد: ماه صفر بر تقویت گروه ها و گروه های مردمی برای خدمت رسانی به زائران تاکید کرد.

وی گفت: واگذاری اداره امور به دست مردم همیشه نتایج بهتری به همراه دارد و هر چه دولت بتواند کارها را به مردم بسپارد، رضایت مردم بیشتر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر تقویت گروه ها و گروه های مردمی برای خدمت رسانی به امام هشتم شیعیان، گفت: دولت در تلاش است تا روز زیارت امام رضا (ع) را به عنوان روز ملی زیارت و زیارت ثبت کند. امیدوارم شاهد تحقق این امر باشیم.

مخبر با اشاره به بازدید از پایانه های مرزی غرب کشور در ایام اوج تردد زائران اربعین حسینی، افزود: عشق به امام حسین (ع) آستانه تحمل مشکلات زیارت را بالا می برد و صراحتا. ، مردم در معابر با وجود برخی محدودیت ها صبور هستند و بدون گلایه دغدغه ها و نیازهای خود را بیان می کنند.

وی تصریح کرد: امسال ایام زیارت در اربعین مصادف شد با گرمای شدید و همین امر مشکلات و نیازهای مردم در معابر را دوچندان کرد و اگرچه دولت و مردم عراق با تمام وجود پای کار آمدند اما ضعف برخی از زیرساخت ها به ویژه از آن سوی مرز مشهود است.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برگزاری این گونه مراسم مذهبی برای مردم است و دولت فقط باید به عنوان واسطه حضور داشته باشد، تصریح کرد: تامین برخی از آذوقه ها و زیرساخت ها از توان مردم خارج است و دولت باید آرام آرام این امکانات را فراهم کند. محور اصلی و مدیریت کارها باید با ظرفیت مردم انجام شود.

این مخبر افزود: پس از چندین سال اختلال در مجالس مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال هیچ محدودیتی وجود ندارد و مردم مشتاقانه از این فرصت برای حضور در مراسم اربعین و روزهای پایانی ماه صفر استفاده می کنند و قطعا وجود دارد. تعداد زیادی از زائران به مشهد سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به مصوبات و بحث های مطرح شده در این جلسه، گفت: تصمیمات لازم برای استقبال از زائران امام رضا (ع) اتخاذ شده و آنچه در صلاحیت دولت است برای این منظور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. برای پذیرایی مناسب از زائران».

دیدگاهتان را بنویسید