اعتراض مردم به اعلام 90 دقیقه از برنامه های اربعین/ 562 زائر استان مرکزی در اربعین گذشته به زیارت عتبات رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; بهروز اکرمی معاون سیاسی و تامین اجتماعی استانداری مرکزی ظهر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه عضویت در این ستاد و خدمت به امام حسین (ع) و شیفتگانش افتخاری برای اعضا است، گفت: یک افتخار باید باعث شود که مقابله ما با موضوعات و فعالیت های اربعین صمیمیت خاصی داشته باشد.

وی افزود: اربعین حسینی یک مناسبت ماندگار است اما شاید به دلایلی مانند کرونا، پیاده روی اربعین لغو یا محدود شود. البته عدم تعیین تکلیف یا مشخص نشدن پخش در دقیقه 90 اعتراض به حقوق مردم ماست و این شکایت باید به ستاد اربعین منتقل شود.

اکرمی با اشاره به میانگین رتبه ستاد اربعین استان مرکزی در سال گذشته افزود: باید قبل از رسیدن به ایام اربعین با برگزاری جلسات هماهنگی کاری انجام دهیم تا ستاد اربعین استان در سال آینده جزو رتبه های برتر باشد. «همچنین باید از دو جهت برنامه ریزی های لازم برای مراسم اربعین انجام شود، یکی در مورد وضعیت تاج و دیگری بدون در نظر گرفتن وجود تاج.

همچنین علی اکبر زوار رئیس کمیته اجرایی سازمان حج و زیارت استان با اشاره به سهمیه 663 زائر اعزامی به عتبات عالیات در دهه 40 گفت: 2 هزار و 428 نفر از استان مرکزی درخواست کرده اند. که فقط 562. دو نوبت واکسن تزریق کرد و موفق شد برای عبادت اربعین از کشور خارج شود.

یحیایی رئیس اداره مسافربری استان با اشاره به تعداد 70 دستگاه اتوبوس از ناوگان عمومی مسافربری استان در دهه 40 به مرزهای کشور گفت: این میزان تقریباً 40 درصد ناوگان استان بوده که هر کدام با 2 سرویس رفت و برگشت 130 مسافر از این ناوگان جابجا شده اند. مرز به کشور

همچنین دکتر علیمحمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه گزارش خاصی از بیماری عروق کرونر قلب در بین زائران بازگشته از عبادت اربعین نداریم، گفت: اربعین به تاج یا کشور سفر می کند.

وی افزود: با توجه به بهبود وضعیت واکسیناسیون در ایران و همچنین شرایط بهتر در عراق، پیش بینی می شود در 40 سال آینده بسیار بهتر از امسال مورد استقبال قرار گیرد و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید