سردار اشتری: 2.9 میلیون زائر به زیارت اربعین رفتند/ 950 هزار نفر بازگشتند

سردار اشتری: 2.9 میلیون زائر به زیارت اربعین رفتند/ 950 هزار نفر بازگشتند

روز جدید سردار حسین اشتری فرمانده کل نیروی انتظامی از خروج 2 میلیون و 900 هزار زائر و بازگشت بیش از 950 هزار زائر خبر داد و تاکید کرد: کسانی که بلیت تهیه کرده اند با مراجعه به ادارات مربوطه گذرنامه تهیه کنند.

سردار حسین اشتری شامگاه دوشنبه در حاشیه بررسی خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه از آغاز موج بازگشت زائران خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار حدود دو میلیون و 900 زائر از خارج از کشور و بیش از 950 هزار زائر بازگشتند.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه حدود دو میلیون زائر دیگر در عتبات عالیات عراق حضور دارند، گفت: موج بازگشت زائران در روزهای آینده افزایش می یابد.

وی گفت: زائرانی که با خودروی شخصی خود عازم سفر معنوی خود شده و اکنون بازگشته اند، التماس می کنند که قبل از عزیمت به شهر خود استراحت کافی داشته باشند، زیرا در این زیارت اگرچه روحشان سیر شده، اما جسمشان خسته و خسته است. نیاز به استراحت دارند

سردار اشتری افزود: انواع خدمات و تسهیلات برای زائران بازگشت مهیا شده است. بنابراین زائران باید در طول موکب هایی که در امتداد مرزها و شهرهای مرزی برگزار می شود، استراحت کنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور تاکید کرد: البته نیروی انتظامی کشور توصیه های لازم را به رانندگان در جاده ها و محورهای مواصلاتی از ابتدای مرزهای کشور تا خود شهرها می دهد و مساعدت های لازم را برای این امر انجام خواهد داد. سلامت مردم رانندگان توصیه های پلیس را رعایت کنند

وی خبر داد: در مرزها و محورهای مواصلاتی مشکل امنیتی وجود ندارد هرچند تعداد زائران زیاد است و راه بندان وجود دارد اما تردد آنها روان است.

سردار اشتری در خصوص تمدید گذرنامه موقت گفت: افرادی که بلیت تهیه کرده اند اما گذرنامه موقت ندارند با ارائه مدارک لازم به اداره گذرنامه شهر خود مراجعه کنند تا گذرنامه صادر شده را دریافت کنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور در خصوص صدور گذرنامه موقت و خروج اتباع خارجی گفت: با توجه به اینکه مرز بین المللی شلمچه تنها مرزی است که این افراد می توانند برای زیارت از آن عبور کنند، اتباع خارجی باید به اداره گذرنامه در شهرستان خرمشهر برای گرفتن مدرک گذرنامه موقت صادر شود.

سردار اشتری تاکید کرد: افرادی که مدارک خروج از کشور ندارند به هیچ عنوان به پایانه ها مراجعه نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید