امسال حدود 5 میلیون زائر ایرانی به زیارت اربعین حسینی می روند.


ساعت: 20:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894553

اسماعیلی با بیان اینکه این روزها فضای کشور حال و هوای اربعین حسینی را به خود گرفته است و زائران آماده حرکت هستند، اظهار داشت: این روزها حال و هوای اربعین حسینی را به خود گرفته است. وی گفت: طبق پیش بینی ها امسال حدود 5 میلیون ایرانی عاشق به میلیون ها برادر عراقی خود خواهند پیوست و حماسه بزرگ اربعین را گرامی می دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفرهای خود در استان با حضور در یادواره شهدای روستای درده دهستان فیروزکو ضمن سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: با توجه به جمعیت محدود این روستا قطعا 23 شهید تقدیم به انقلاب اسلامی یکی از معجزات انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به شمار می رود.

وی در ادامه انقلاب های برجسته جهان را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه کرد و گفت: اکثر انقلاب های برجسته دنیا تداوم لازم را نداشتند و از این نظر نمی توان آنها را با انقلاب اسلامی مقایسه کرد زیرا انقلاب اسلامی به دلیل انقلاب اسلامی بود. به حضور روحانیت و نقش مرجعیت فقیه از یک. سازمان گسترده و منسجم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: انقلاب اسلامی انقلابی است که وقایع مهم آن بر اساس تقویم شیعه است و این رویدادها اغلب در مساجد، مساجد و ائمه‌زاده‌ها رخ می‌دهد. از سوی دیگر این انقلاب متکی بر شعارهای دینی است و وجود رهبری مرجعیت در نقش ولایت فقیه همواره در مسیر آن مستمر و پایدار بوده است.

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه این روزها حال و هوای کشور حال و هوای اربعین حسینی را گرفته است و زائران آماده حرکت هستند، گفت: وی گفت: طبق پیش بینی ها امسال حدود 5 میلیون ایرانی عاشق به میلیون ها برادر عراقی خود خواهند پیوست و حماسه بزرگ اربعین را گرامی می دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان ما از حماسه بزرگ اربعین حسینی هراس دارند، تصریح کرد: ما هویت تاریخی خود را از تشییع پیکر امام حسین (ع) داریم که در مقابله با انقلاب اسلامی شکست خواهند خورد. از سوی دیگر، شعائر دینی نقطه قوت ما در امور فرهنگی محسوب می شود و برای مقابله با دشمن، این نقطه قوت در اکوسیستم ایران شیعه وجود دارد و امروز یکی از مواردی است که می توانیم با آن از توان خود برای حمله به دشمن استفاده کنیم. . پیروزی برای اربعین حسینی حماسه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه مردم ایران از ماه محرم و صفر شادی می کنند، تاکید کرد: با حضور در مراسم ماه محرم و صفر همه نیازهای اجتماعی خود را تقویت می کنیم چرا که ایثار، گذشت، ایثار و محبت در جامعه را از امام حسین (ع) آموختیم.

اسماعیلی در ادامه به جنگ رسانه ای گسترده دشمنان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز درگیر یک جنگ رسانه ای گسترده هستیم به گونه ای که دشمنان به دنبال بزرگنمایی مسائل جزئی و رسانه ای کردن آنها هستند تا آنها را بترسانند. وانمود می‌کنند که از انقلاب اسلامی سرخورده هستند، اما همین رسانه‌های دشمن چشم بر دستاوردهای بیشمار ملت ایران در عرصه‌های مختلف می‌بندند.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در روایت تمایزات انقلاب اسلامی و جنگ روایتی نباید لکنت داشته باشیم، ادامه داد: امروز جنگ، جنگ روایتی است و دشمن با تمام وجود تلاش می کند. ممکن است مردم ایران را ناامید کند زیرا آنها دشمنان قسم خورده ملت هستند. ایران به خوبی می داند که جرأت مقابله نظامی و علمی با جمهوری اسلامی را ندارد و به همین دلیل دانشمندان و نخبگان را با اقدامات ناجوانمردانه می کشند.

وی در ادامه تاکید کرد: بدون شک هیچ قدرت جهانی جرات حمله نظامی به ایران گران قیمت را ندارد زیرا اگر درصدی از آنها فکر تسخیر ما را داشتند بلافاصله دست به اقدامات شیطنت آمیز می زدند.

اسماعیلی افزود: ایران عزیز امروز به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری قدرت برتر منطقه است، از این رو کشورهای اروپایی برای رهایی از زمستان سرد و تاریک میانجیگری با ایران را آغاز کرده اند. در پیش.

دیدگاهتان را بنویسید