حدود 40 هزار زائر قزوینی در مراسم پیاده روی اربعین امسال حضور خواهند داشت.

وی افزود: در سال 2018، 18 هزار زائر از استان قزوین در راهپیمایی اربعین شرکت کردند. پیش بینی می شود تا دو سال دیگر تعداد زائران به 40 هزار نفر افزایش یابد.

دبیر ستاد اربعین استان قزوین گفت: پیاده روی اربعین بزرگترین رزمایش مردمی در جهان اسلام است، حرکتی خودجوش و مردمی است که مقام معظم رهبری توصیه کردند آن را به یک حرکت مردمی تبدیل کنند.


تامین بیش از 600 هزار بطری آب معدنی برای مراسم پیاده روی اربعین

صورحی یادآور شد: با رایزنی های انجام شده سفر به عراق در ایام اربعین امسال با سهولت و تفاوت با سال های گذشته انجام شده و با توجه به استقبال گسترده زائران و گرمای زیاد باید تدابیر ویژه ای برای ارائه خدمات بهتر انجام شود.

وی اذعان داشت: در تلاش هستیم تا حدود 700 هزار بطری آب معدنی را از ستاد اربعین استان قزوین تامین و نگهداری کنیم.

سهری در پایان گفت: سامانه سماح برای ثبت نام زائران اربعین 100 درصد فعال شده و 18 هزار تومان برای حق بیمه آنها در نظر گرفته شده است.


بایدها و نبایدهای بهداشتی در مراسم پیاده روی اربعین

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین شهرستان قزوین در این جلسه گفت: ویروس کرونا همچنان در کشور در حال گردش است و هر روز شاهد ابتلای هموطنان استانی و هموطنان هستیم و لازم است توجه شود. به صورتجلسه، چون توجه مقام معظم رهبری در این موارد همه ما را خسته کرده است. بنابراین در موکب ها باید فاصله رعایت شود.

علیرضا مهرعلیان ضمن ارائه توصیه هایی گفت: برگزاری مراسم در فضای باز، ذبح و قربانی در شرایط بهداشتی، داشتن کارت بهداشت و نگهداری مواد اولیه به صورت سالم و کاملاً بهداشتی از جمله مواردی است که در سفر در اربعین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اذعان داشت: باید دانست نگهداری مواد غذایی خام و پخته با هم در یخچال یا فریزر ممنوع است. برای سرو غذا نیز باید از ظروف یکبار مصرف محکم استفاده کرد.

مهرعلیان در پایان گفت: جمع آوری زباله به صورت بهداشتی، شست و شوی توالت، ممنوعیت مصرف مواد دخانی در تمامی موکب ها و دریافت سه نوبت واکسن از شرکت کنندگان و زائران موکب از جمله مواردی است که نباید به موقع از آن غافل شد. سفر اربعین

انتقال مالکیت از بخش دولتی به مردم

ابوالحسن کبیری در این مراسم گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر دستگاه های اجرایی نقش کمتری در حمایت از روند پیاده روی اربعین داشتند، مقرر شد در سال جاری مشارکت بیشتری داشته باشیم و مشارکت همه دستگاه های دولتی و اجرایی ستاد اربعین است. فلسفه شکل گیری

وی افزود: دولت آقای رئیسی اولین دولتی در تاریخ انقلاب است که برنامه ای با عنوان «سند تحول دولت مردمی» برای انجام فعالیت های خود دارد که اولویت اصلی آن انتقال مالکیت از بخش دولتی به دولت است. مردم و اربعین یکی از مظاهر مشارکت مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: اربعینی که امروز برای همه دنیا پخش می شود زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است. هر یک از مسئولان استان از جمله استاندار به عنوان رئیس ستاد اربعین تلاش می کنند تا این جریان را ارتقا داده و با توجه به جایگاه خود بهترین خدمات را به زائران ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید