پنجاه هزار نفر از مردم زنجان در اربعین امسال حضور خواهند داشت


ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877338

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد زائران نسبت به زائران اربعین در سال 98 20 درصد افزایش می یابد، گفت: برای اعزام 50 هزار زائر به زنجان برنامه ریزی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه ستاد اربعین استان زنجان گفت: برآورد می شود تا 20 درصد از جمعیت مازاد اعزامی از استان زنجان در سال 98 امسال در پیاده روی اربعین از استان حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در سال 98 حدود 38 هزار نفر از استان زنجان برای پیاده روی اربعین اعزام شدند، گفت: پیش بینی ما این است که امسال تعداد زائران به 50 هزار نفر برسد و باید برای این تعداد زائر برنامه ریزی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه باید امکانات سرمایشی و سوله ها توسط موکب ها آماده شود، گفت: باید از این حد استفاده کنند.

وی شهرستان ایجرود را در مسیر تردد زائران سایر استان ها دانست و گفت: برای ارائه خدمات بهتر باید آموزش های لازم در این شهرستان انجام شود.


5 میلیون نمازگزار مهمان پیاده روی اربعین می شوند

محمد شعاعی معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این نشست گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در کشور 4.5 تا 5 میلیون نمازگزار در پیاده راه اربعین حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز مسئولان کشور بر ارائه خدمات بر اساس بحث گرما است، افزود: با جلساتی که در مناطق مرزی برگزار شده، بحث تامین آب، آب، لوله کشی، برق و ارائه خدمات بهتر از سوی شرکت ها با این سازمان ها صورت گرفته است. “

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه برای استان های خاصی تعیین تکلیف شده است، گفت: استان ایلام.

وی با اشاره به اینکه نگرانی هایی در خصوص ترخیص کالا در مرز وجود دارد، گفت: هم اکنون باید هماهنگی های لازم انجام شود تا در روزهای اخیر تردد در مرز ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید