امسال مردم عراق در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند/ تجمع اربعین مانور مسلمانان جهان است


ساعت: 16:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897764

حجت الاسلام محمدی گفت: مردم عراق و ایرانیانی که در عراق موکب دارند سنگ تمام گذاشتند و همه به سهم خود برای رفع نیاز زائران و ایجاد نظم انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ ائمه جمعه در شهرهای مختلف استان یزد پیرامون موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و مذهبی بحث و تبادل نظر کردند.


امام موقت یزد: مردم عراق در ایام اربعین و امسال سنگ اندازی کردند

حجت الاسلام سید ناصر محمدی امام جمعه موقت یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دشمنان اسلام نباید جمهوری اسلامی ایران را دست کم بگیرند زیرا جمهوری اسلامی آغاز حکومت جدید است. . از فرزندان فاطمه است و روز به روز رستگار می شود تا منجی بشریت ظهور کند».

وی افزود: مراسم پیاده روی اربعین از این جهت اهمیت زیادی دارد که در دوران معاصر یکی از معجزات خداوند به شمار می رود و این در حالی است که مخالفان یا اخبار این رویداد مهم را منتشر نمی کنند و یا آن را تحریف می کنند.

خطیب نماز جمعه موقت یزد تصریح کرد: نقطه مشترک همه شرکت کنندگان در راهپیمایی اربعین عشق به امام حسین و اهل بیت(ع) بود. اما عشق به امام حسین (ع) شعله ای در وجودشان افروخت.

محمدی تاکید کرد: مدیریت 20 میلیون زائر در یک کشور و تامین آب، غذا و امنیت آنها کار ساده ای نیست و بیشتر یک معجزه است. این کار دولت ها نیست، کار ملت است، ملتی که به خاطر عشق به امام حسین (ع) گاهی حتی جانش را به جان هم می اندازد.

وی تصریح کرد: مردم عراق و ایرانیانی که در عراق موکب دارند سنگ تمام گذاشتند و هر کدام در رفع نیاز زائران و ایجاد نظم موثر بود.

امام موقت یزد گفت: پیاده روی اربعین سیاسی نیست، بلکه تظاهرات به نفع اهل بیت پیامبر و مانور حسین بن علی (ع) و مانور مسلمانان جهان است و در این راه است. نهضت اباعبدالله الحسین (ع) یاران خود را به جهانیان آشکار می کند.

محمدی بیان کرد: بر خود وظیفه می دانیم از مسئولان کشور، مسئولان عراقی، نظامی و انتظامی، مردم، روسای موکب ها و همه کسانی که در مراسم حج شرکت می کنند تشکر و قدردانی کنیم.

وی گفت: مردم عراق سنگ تمام گذاشتند و جان خود را وقف شیفتگان امام حسین (ع) کردند و امیدواریم هر ساله این مراسم با رونق بیشتر و در سطح وسیعتری برگزار شود.


امام جمعه مرکزی یزد: افزایش روزافزون حضور مردم در راهپیمایی اربعین نشان دهنده گرایش چشمگیر مردم به دین است.

آیت الله سید محمد کاظم مدرسه ای امام جمعه مرکز یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بر خود لازم می دانم از فعالیت های اربعین اعم از ستاد اربعین، وزارت راه و شهرسازی، فعالان حوزه حمایت کنم. حمل و نقل، مخابرات، استانداری ها، نیروهای مسلح و وزارت بهداشت. و ممنون از درمان

وی ادامه داد: من نیز وظیفه خود را در قبال شرکت کنندگان در راهپیمایی و مردم عزیز و دولت خوب عراق و خیرینی که در این زمینه تلاش کرده اند به ویژه یزدی هایی که به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی مشغول هستند وظیفه خود می دانم. از طرف ایرانیان حسینی از خدمات و فعالیت های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین قدردانی می کنم.

امام جمعه مرکز یزد تصریح کرد: رشد روزافزون جمعیت مشتاق اربعینی این معضل را برای همگان روشن می کند که دین نه تنها در جامعه افول نکرده است، بلکه نقش بسیار پر رنگ و ارزشی دارد. همیشه جوانان را به کشور خود جذب می کند. جذب و پیاده روی باشکوه اربعین حسینی نمونه بارز و ارزشمندی از این امر است.

مدرسی اضافه کرد: در اربعین همه دستگاه ها اعم از دولتی، خصوصی، دولتی و رسانه ای در یک مسیر و بر اساس یک اصل و هدف حرکت می کنند و این هم افزایی را می توان الگوی مهمی در سایر حوزه ها نیز دانست. گره گشایی و مولد جریان.

وی افزود: این روند و این نوع هم افزایی در احیای حقوق مردم، وجدان، صداقت، کمک به مستضعفان، نماز و حجاب و سایر مسائل اجتماعی بسیار موثر است.


امام جمعه بهاباد: دشمن عظمت اربعین را نمی بیند

حجت الاسلام حسین حاتمی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد اظهار داشت: مردم هرگز اجازه نمی دهند فرصت طلبان با برپایی راهپیمایی اربعین و نشان دادن شور حسینی بهانه ای پیدا کنند چرا که اربعین حسینی یک روز است. نماد مبارزه با ظلم و ستمگر.

وی افزود: دشمن تلاش زیادی کرد تا مانع از راهپیمایی عظیم اربعین شود اما ناکام ماند و جا دارد از تک تک زائرانی که قطره ای از این اقیانوس شدند تشکر کنیم.

امام جمعه بهاباد گفت: مردم مهمان نواز عراق برای چند روز میلیون ها زائر را اطعام و پناه دادند که این کار بزرگی است و شایسته تقدیر است.

خاتمی تصریح کرد: اربعین همایش و حماسه مردمی در پاسخ به حماسه حسینی در عاشورا است و در حال حاضر 80 ملیت و کشور در این همایش حضور دارند.


امام جمعه ابرکوه: امروز کربلا محور وحدت جهان اسلام است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ابرکوه اظهار داشت: کربلای امروز مرکز وحدت جهان اسلام است که همه عزت، تعالی و اقتدار جهان تشیع را رهبری می کند. به این مرکز که گاهی قلب سیاسی امت اسلامی است و اربعین گاهی مظهر جهاد تبیین است.

وی گفت: امروز کربلا مرکز تشکیل کنگره جهانی امت اسلامی به ویژه جهان تشیع محسوب می شود.

امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: مظهر عینی این افراد تربیت شده در مکتب عاشورا رزمندگان اسلام بوده و هستند که در دوران دفاع مقدس نشان دادند که ما امت امام حسین هستیم.

حسینی تصریح کرد: تاریخ هیچ گاه شهدای عزیز، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را که با این همه عزت، افتخار و اقتدار به سلسله جنبان رسیدند، فراموش نخواهد کرد.


امام جمعه مهریز: رسانه های بیگانه تجمع اربعین را سانسور می کنند

حجت الاسلام عبدالرضا محیی الدینی امام جمعه مهریز در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز گفت: امسال راهپیمایی اربعین با پذیرایی از مردم عراق به ویژه در نجف و کربلا باشکوهتر از همیشه بود. و وحدت امت اسلامی و شکست دشمنان در برابر عظمت مسلمانان را به نمایش گذاشت».

وی با قدردانی از مردم و مسئولانی که برای برگزاری این راهپیمایی عظیم در ایران و عراق تلاش کردند، ادامه داد: پیاده روی اربعین بزرگترین اجتماع جهان است که مسلمانان و عاشقان اهل بیت معصومین و طهارت (ع) به قله های عزت می رسند. و قدرت.به میدان آمدند.

امام جمعه مهریز گفت: خدمات مردم عراق و میهمان نوازی آنان در خدمت به زائرین حضرت سیدالشهدا(ع) امری مهم است که هرگز نباید ضمن قدردانی از ذهن مردم پاک شود.

محی الدینی به شدت انتقاد کرد که رسانه های وابسته به دشمن نسبت به پوشش این عظمت و صحنه های زیبا و خاطره انگیز وی بی توجهی کرده و اخبار وی را سانسور کردند.

وی بیان کرد: دشمنان هرگز شاهد وحدت مسلمانان و صلابت و عظمت آنان به ویژه با برپایی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی نخواهند بود و این برنامه ها باید هر روز نمایان و منعکس شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید