سیستم حمل و نقل زائران در ایام اربعین حسینی باید برنامه ریزی شود/حجم تردد در ایام اربعین حسینی باید کنترل شود.


ساعت: 01:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۱۹
کد خبر: 1888834

وزیر کشور با بیان اینکه راه های استان باید به گونه ای باشد که تردد وسایل نقلیه در ایام اربعین معطل نشود، گفت: سامانه حمل و نقل زائران در ایام اربعین حسینی باید برنامه ریزی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ایلیام بیدار «احمد وحیدی» وزیر کشور ظهر امروز (28 مرداد) در جلسه ستاد اربعین حسینی استان ایلام در پایانه مرزی مهران با قدردانی از مسئولان استان که افتخار حضور را قدردانی کردند. وی گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در رامشنیه باعث افزایش تردد زائران اربعین حسینی نسبت به سال‌های گذشته می‌شود، ایمنی راه‌ها و سهولت و روان بودن مسیرها از اهمیت بالایی برخوردار است.

واحدی تصریح کرد: ممکن است تعداد زائران در اربعین امسال کفاف تعداد زائران را نداشته باشد و لازم است هموطنان عزیز و زائران حسینی از خودروی شخصی خود استفاده کنند و جاده های ما باید پاسخگوی این حجم عظیم از افراد باشند. از این رو چهار بانده بودن جاده ایلام به مهران اثر ارزشمندی است.

وی بیان کرد: راه های استان باید به گونه ای باشد که تردد خودروها در ایام اربعین با تأخیر مواجه نشود و در صورت نیاز به توجه سایر محورهای استان در دستور کار قرار گیرد و باید اجازه داد تا تمامی مشکلات و کاستی ها در این زمینه فراهم شود. با گفتگو با وزیر محترم راه و شهرسازی این آمادگی برای برخورد با راه های استان وجود دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: پایانه مرزی بر عهده وزارت راه و شهرسازی است و این وزارتخانه تمهیدات لازم را برای ایجاد سایه و مه پاش و دستگاه های خنک کننده در پایانه مرزی مهران، هر آنچه که مربوط به راه های استان و استان است را دارد. پایانه .لازم است فهرستی بر اساس فهرست تهیه و جهت گزارش و اقدام در راه و شهرسازی از طریق استاندار محترم ارائه شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه جابجایی زائران باید برنامه ریزی شود، گفت: در ایام اربعین حسینی باید زائران را راهنمایی و حجم تردد را کنترل کرد تا از ازدحام بیش از حد در مرزها جلوگیری شود و باید رعایت شود که تعداد درب های ورودی در عراق رعایت شود. باید افزایش یابد و سامانه جابه جایی زائران در ایام اربعین حسینی در استان مهران و مرز بسیار مهم است و این برنامه باید منظم باشد.

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی با توجه به گرمای هوا باید تا حد امکان از ازدحام در مرزها جلوگیری شود، گفت: با همکاری نیروهای نظامی و ستاد اسکان زائران در شهرهای مختلف کمپ های اسکان و توقف زائران ایجاد شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگ‌تر می‌شود و مردم می‌توانند در کمال آرامش و بدون نگرانی و عجله به سمت مرز حرکت کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولان استانی ظرفیت های آب و برق خوبی ایجاد شده است، گفت: برق پایانه مرزی مهران نیز باید پاسخگوی مصرف دستگاه های سرمایشی و کولرها و روشنایی در ایام اربعین حسینی باشد.

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید