تردد آزاد زائران از اربعین حسینی تا مرز باشماق/ تمامی اقدامات برای تامین امنیت و تسهیل در تردد زائران انجام شده است.


ساعت: 14:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897372

این روزها عبور از مرز باشماق مریوان در استان کردستان برای پیاده روی اربعین بدون کوچکترین مشکلی انجام می شود و زائران هر استانی که به این مرز می رسند می توانند در اسرع وقت عبور کرده و خود را به مراسم پیاده روی اربعین برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته کردتودی، این روزها عبور از مرز باشماق مریوان در استان کردستان برای راهپیمایی اربعین بدون مشکل انجام می شود و زائران هر استانی که به این مرز می رسند می توانند در اسرع وقت از مرز عبور کرده و در این مراسم شرکت کنند. یک پیاده روی.


5c2f8729 1df9 48eb bfec 74a329c08510 خبر خاکستری


در حال حاضر زائران بدون مشکل از مرز عبور می کنند

آنطور که اسماعیل احمدی فرماندار مریوان اظهار داشت: بیشترین زائران خارجی که از مرز باشماق عبور کرده اند از کشورهای آذربایجان و ترکیه هستند.

وی همچنین تعداد زائران ایرانی تردد شده از مرز باشماق را 30 هزار و 158 نفر اعلام کرد و افزود: در مجموع 42 هزار و 36 زائر اربعین از این مرز راهی کربلا و عتبات عالیات عراق شدند.

فرماندار مریوان با اشاره به اینکه روز گذشته 2 هزار و 467 زائر از مرز باشماق عبور کردند، ادامه داد: امروز 740 زائر تا ساعت 9 صبح از این مرز خارج و وارد خاک عراق شدند.


dbeefa16 9489 4627 bd1f af948f240f6a خبر خاکستری

احمدی تعداد زائران ورودی از مرز باشماق را 400 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر زائران بدون مشکل از مرز تردد می کنند و تمامی امکانات برای خدمت رسانی به زائران مهیا است.

وی یادآور شد: در محدوده شهرستان مریوان و مرز باشماق موکب های کافی برای خدمت رسانی به زائران تشکیل شده و مشکلی از نظر اسکان زائران وجود ندارد.


39f76439 3df4 435b 9332 8d999b0cfd0c خبر خاکستری


کارزار حسینی در اربعین در مرز باشماق مریوان بسیار خوب پیش رفت

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان در خصوص بازدید از مرز باشماق مریوان گفت: با توجه به اینکه مرز باشماق تجربه زائران اربعین را نداشت. برای کمک به زائران آبرومندانه آماده شد.

وی با اشاره به اینکه در مبادی ورودی و خروجی مرز باشماق مشکلی برای تردد زائران اربعین وجود ندارد، افزود: استقبال از ایران و عراق بسیار خوب بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در این بازدید روند آماده سازی امکانات برای پذیرایی مناسب از زائران معظم له در این مرز به صورت مستمر رصد و تمامی هماهنگی ها انجام شد.


02cd8271 4549 4307 ae17 dbfe499d0ffc خبر خاکستری

حجت الاسلام والمسلمین پور ذهبی به امکانات موجود در مرز باشماق مریوان اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه باشماق مریوان دارای هوای بسیار مطبوع و خنکی است، زائران اربعین به ویژه استان های همجوار این مرز و بوم را برای شرکت انتخاب کردند. پیاده روی اربعین

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین حسینی امسال در مرز باشماق مریوان بسیار خوب برگزار شد، امیدواریم در سال های آینده این خدمت رسانی رونق بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید