مرز مهران بیشترین تردد زائران اربعین حسینی است


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892300

سید مجید امامی گفت: بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران واقع در استان ایلام است، مسئولان فرهنگی باید با برنامه ریزی مدون برنامه های فرهنگی متفاوت و متنوعی را برای زائران اربعین حسینی تدارک ببینند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در آخرین جلسه این شورا، سیدمجد امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اهمیت مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی، گفت: همه آنچه در حوزه سیاستگذاری عظام قرار می گیرد. حماسه پیاده روی اربعین حسینی زیر نظر ستاد اربعین خواهد بود و همه دستگاه ها ابتدا برنامه های فرهنگی خود را به این ستاد مرکزی اعلام کنند تا این برنامه ها به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین تردد زائران اربعین حسینی از مرز مهران واقع در استان ایلام است، مسئولان فرهنگی این استان می توانند با برنامه ریزی مدون برنامه های فرهنگی متنوعی را برای زائران اربعین حسینی تدارک ببینند.

همچنین در بخشی از این دیدار علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ایلام در پیوند زنده تصویری با اعلام آمادگی اداره کل نهاد رهبری این استان برای برپایی برنامه های فرهنگی اربعین حسینی گفت: استان ایلام حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد که در برخی سال های مصادف با اربعین شاهد تردد زائران از اربعین بیش از 3 برابر جمعیت استان هستیم.

وی افزود: همایش جهانی اربعین رویدادی بی نظیر در دنیاست و با توجه به اینکه هر زائری سفیری از ایران اسلامی محسوب می شود باید برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران اربعین حسینی در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید