۹۱۹ کمیته مرکزی اربعین استان فعال / پیش بینی تردد بیش از ۶۵ درصد زائران اربعین حسینی از مرز مهران


ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: 1401/03/16
کد خبر: 1843996

استاندار ایلام در جلسه ستاد ویژه اربعین استان:

استاندار ایلام گفت: 19 کمیسیون از ستاد اربعین حسینی در استان باید برنامه محور با تمام جزئیات و الزامات و تدوین طرح جامع و 19 بروشور مربوط به هر کمیته تهیه و تدوین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دوستت دارم حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح دوشنبه 16 خرداد 1401 در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان با اشاره به پیش بینی بیش از 65 درصدی حامیان اربعین حسینی از مرز مهران گفت: «تکمیل پکیج تسهیلات قنادی ماندگار برای زائران و مستندسازی نیاز استان به اسکان 4 میلیون زائر.

بهرام نیا با بیان اینکه اربعین امسال با اربعین سال گذشته کاملا متفاوت است، افزود: این امر وظیفه ما را چندین برابر می کند. تخمین زده می شود بین 4 تا 5 میلیون زائر در سراسر کشور داشته باشیم که بین 65 تا 70 درصد است، «این زائران برای پیاده روی اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران عبور می کنند.

وی با بیان اینکه مرز مهران برای بازگشت زائران نیز مطابق با مدیریت زمان انتخابی زائران خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از 80 درصد از نمازگزاران اربعین حسینی از آن مرز به کشور بازگردند.

رئیس ستاد کل اربعین اربعین با تاکید بر اهمیت تلاش همه ما برای اربعین باشکوه افزود: اربعین حسینی آبروی نظام است و همه مدیران باید در ایام اربعین تلاش کنند و به وظایف شرعی، شرعی و قانونی خود عمل کنند. حسینی «امسال هیچ توجیه و سهل انگاری هیچ مسئولی در برگزاری باشکوه مراسم اربعین قابل قبول نخواهد بود.

وی زیرساخت های اربعین را برای این زنجیره معضل دانست و افزود: هر جا که این زنجیره قطع شود، اربعین حسینی و دلدادگان اربعین دچار مشکل می شوند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نیازمند حضور شبانه روزی در حوزه راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و نظارت بر مسائل مربوطه است، افزود: موضوع راه های منتهی به مرز مهران باید باشد. باید از سوی دستگاه های مربوطه توجه جدی شود و مسیر حمل و نقل در چهار ردیف قبل از اربعین حسینی تحویل و آماده سازی شود.

وی افزود: لازم است مدیران برنامه با داشتن 19 کمیته در ستاد اربعین حسینی در استان، برنامه محور با تمام جزئیات و الزامات کامل و تدوین برنامه جامع و در این راستا 19 بروشور مربوط به هر یک باید انجام شود. تهیه و کمیسیون تشکیل شود.

استاندار ایلام در ادامه رایزنی در خصوص وجود تجهیزات و امکانات استان های خاص برای کمک به ایجاد زیرساخت های اربعین گفت: تاکنون چهار استان مشخص وارد استان شده و مقرر شده این استان ها 8 کیلومتر از مسیر را طی کنند. از ایلام تا مهران قبل از اربعین.

وی گفت: سند نیازمندی های اربعین حسینی 1401 باید توسط تمامی مدیران و دستگاه های اجرایی در قالب یک دفترچه تنظیم شود.

بهرام نیا در پایان از برگزاری نشست سردار شاکرمی با شهردار تهران برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تشکر کرد و گفت: سپاه ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی از کنگره بزرگ اربعین دارد. سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ظرفیت بالقوه و استثنایی برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در استان و مرز مهران را دارد که می تواند به برگزاری هر چه بهتر این مراسم کمک کند.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید