پیک بازگشت زائران از اربعین امروز و امشب/باز کردن مرز خسروی بعد از ایام اربعین برای تردد زائران


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897827

بیش از 2 میلیون زائر حسینی به کشور بازگشته اند و بیشترین خروج و ورود زائران از مرزهای مهران و شلمچه رخ داده است و پیش بینی می شود تا عصر فردا هیچ زائری برای اربعین حج در عراق وجود نداشته باشد.

به گزارش اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که زائران اربعین حسینی به زیارت و عزاداری می پردازند، مسئولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا بهترین برنامه ممکن را برای پیاده روی اربعین حسینی و بازگشت زائران انجام دهند. همچنین مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی از ساعت 7 صبح امروز شنبه 26 شهریور در میدان امام حسین (ع) تهران با حضور محبین و عاشقان اهل بیت علیهم السلام آغاز شد. قرائت زیارت اربعین.

گشایش مرز خسروی بعد از ایام اربعین به روی تردد زائران

امیری مقدم استاندار کرمانشاه در خصوص مرز خسروی گفت: با هماهنگی مسئولان عراقی از این پس مرز خسروی برای تردد زائران حسینی در قالب کاروان و تردد زائران از سراسر کشور باز می شود. ادامه کشور از این مرز ادامه می یابد وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 290 هزار نفر از مرز رسمی خسروی با عراق خارج شده اند، گفت: بیش از 120 هزار نفر به کشور بازگشته اند و این ورود به کشور ادامه دارد و تعداد ورودی ها نیز ادامه دارد. طی چند روز آینده افزایش خواهد یافت و استان کرمانشاه در این زمینه آمادگی کامل دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: خودروها در مرز خسروی در دسترس هستند و این آمادگی ها در استان وجود دارد تا زائرانی که از مرز خسروی وارد کشور می شوند به سرعت به سمت شهرهای مبدا حرکت کنند.

امیری مقدم افزود: زائران پس از ورود به پایانه با اتوبوس به قصرشیرین منتقل می شوند. گاهی اتوبوس ها هم مردم را به تهران می برند و یا در مواردی به صورت رایگان به مرکز کرمانشاه می رسانند.

وی افزود: پایانه های ما در خود شهرستان کسرشیرین فعال است و زائران می توانند به استان های خود حرکت کنند.

تردد بیش از 36 هزار زائر اربعین از مرز باشماق

اسماعیل احمدی فرماندار مریوان در خصوص مرز باشماق گفت: در مجموع 50 هزار و 590 زائر اربعین از مرز باشماق وارد و خارج شدند و بیش از 11 هزار زائر خارجی که بیشتر آنها از کشورهای ترکیه و آذربایجان بودند از این مرز عازم کربلا شدند. هستند

فرماندار مریوان نیز گفت: تاکنون بیش از 36 هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان راهی عتبات عالیات و کربلا شده اند.

به گفته وی؛ در حال حاضر تردد زائران از مرز به آرامی در حال انجام است و تمامی امکانات برای خدمت رسانی به زائران مهیا است.

عبور ۵۹۹ هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه

محمد هنچی نیز در این خصوص گفت: روز گذشته جمعه بیست و پنجم شهریور حدود 30 هزار زائر اربعین حسینی از پایانه مرزی چذابه بازدید کردند و تعدادی از این زائران به کشور بازگشتند و تعدادی نیز راهی عتبات عالیات عراق شدند.

وی با بیان اینکه از ابتدای صفر تاکنون 599 هزار زائر از پایانه بین المللی چابه تردد کرده اند، افزود: اکنون در آستانه بازگشت زائران به کربلا هستیم و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به مردم اندیشیده شده است. “

فرمانده قرارگاه اربعین پایانه مرزی چذابه بازگشت زائران را روان توصیف کرد و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی در این پایانه مرزی آماده فعالیت است و اتوبوس های تمام استان های کشور از سوی اداره راه و راهداری تامین شده است. حمل و نقل جاده ای برای انتقال زائران از مرز حذبه به شهرها و استان های خود.

وی گفت: با همکاری شرکت ها، سازمان درون استانی و گروه بسیج، زائران به صورت رایگان به اهواز منتقل می شوند ضمن اینکه موکب های پایانه مرزی چذابه علاوه بر خدمات رسانی به زائران، به اجرای برنامه خواهند پرداخت. برنامه های معنوی و فرهنگی

افزایش بازگشت زائران از اربعین امروز و امشب

سردار تیمور حسینی درباره وضعیت راه های منتهی به عراق گفت: تا ساعت 12 شب گذشته حدود سه میلیون و 250 هزار نفر از کشور خارج و دو میلیون و 200 هزار نفر به کشور بازگشته اند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اختصاص اتوبوس برای جابجایی زائران افزود: تاکنون مشکلی برای تامین اتوبوس وجود ندارد و در حال حاضر اتوبوس به اندازه کافی در پایانه برکت که محل و دپوی بین شهری است وجود دارد. اتوبوس در مرز مهران.

سردار تیمور حسینی گفت: پیش بینی ما این است که امروز و امشب 60 تا 70 درصد کسانی که هنوز در عراق هستند وارد کشور شوند و در نهایت تا عصر فردا هیچ زائری که به اربعین در عراق رفته اند نخواهیم داشت.

زائران ایرانی از بازگشت به مرزها خودداری کنند

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، تردد در محورهای منتهی به مرزهای شش گانه را سنگین اما روان گزارش کرد و گفت: به زائران عزیز توصیه می شود زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و با خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند. در نزدیکترین مکان استراحت کنید تا از خطرات جاده ها در امان بمانند و سالم به مقصد برسند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: با توجه به سیاست مرزی عراق در آستانه اربعین حسینی، زائران ایرانی از بازگشت به مرزها خودداری کنند.

سردار اشتری تاکید کرد: تمامی یگان های دخیل در این ماموریت عظیم اربعین حسینی برای تسهیل تردد زائران، برقراری نظم و امنیت و ارائه خدمات بهینه به عاشقان حسینی ضمن استفاده از سامانه های کنترل هوشمند با تمام توان تا بازگشت کامل در محل ماموریت خود حضور خواهند داشت. از زائران اربعین

نیروهای فرج سه روز پس از اربعین در مهران مستقر شدند

سردار محمد شرفی، نماینده مردم فرج در مجلس با اشاره به این مطلب که به دلیل موج بازگشت زائران از ارتفاعات، دو سوم پارکینگ ها خالی است، گفت: تا امروز ترافیک خاصی نداشته ایم و ترافیک روان است و همچنین در مورد حمل و نقل مشکلی نداشتیم.

به گفته سردار شرفی، تمامی نیروهای گروه فرجا تا سه روز پس از اربعین در مرز مهران مستقر هستند و با توجه به کاهش تردد، طبق برنامه زمان بندی تعیین شده، تعداد نیروها از 23 صفر کاهش می یابد.

وی افزود: امسال یکی از منظم ترین اربعین های سال های اخیر بود و شاهد نظم خاصی در جاده ها بودیم و تردد در اکثر مواقع روان بود.

سردار شرفی یادآور شد: با وجود اقدامات انجام شده برای یک طرفه شدن جاده ایلام – مهران، اما این جاده به دلیل روان شدن ترافیک یک طرفه نشد.

پذیرایی از زائرین در پایانه مرزی مهران تا 28 صفر ادامه دارد

احمد واحدی وزیر کشور روز شنبه در جلسه ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار داشت: تاکنون مشکل خاصی در اربعین نداشته ایم که این نتیجه کار جمعی و تلاش حدود ساعته ستاد است. استاندار ایلام و گروه های درگیر در اربعین.

وزیر کشور گفت: پذیرایی از زائرین در پایانه مرزی مهران تا 28 صفر ادامه دارد و موکب‌ها تا آن تاریخ ادامه دارد.

وی از کسانی که با وسیله نقلیه شخصی به مهران می آیند خواست استراحت کنند و دوباره حرکت کنند.

وحیدی با اشاره به تصادفات جاده ای در 30 کیلومتری شهرها، گفت: باید برای کاهش تصادفات تدابیری اندیشیده شود، در رسانه ها اعلام شود رانندگان و زائرانی که با خودروهای شخصی به مرز مراجعه می کنند استراحت کافی برای بازگشت داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: در اربعین امسال کار و اقدام ارزشمندی انجام شد و موکب‌ها با حداکثر ظرفیت کار کردند و همه نیروهای نظامی، امنیتی و مرزی تمام تلاش خود را کردند.

دیدگاهتان را بنویسید