مرز خسروی از نظر زیرساختی اولین مرز کشور است/ 35 درصد زائران اربعین از حمل و نقل جاده ای استفاده می کنند.


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892658

داریوش امانی گفت: مرز خسروی از نظر زیرساختی اولین مرز کشور است و امکانات در خسروی از این نظر بی نظیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، داریوش امانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرز خسروی برگزار شد، گفت: اگر امروز عزت داریم مدیون خون شهدا به ویژه حاج قاسم هستیم و امیدواریم. که در این راستا بتوانیم خدمتگزار شیفتگان امام حسین (ع) باشیم.»

وی با اشاره به بازدید از مرزهای شلمچه، مهران و چزابه در روزهای اخیر افزود: مرز خسروی از نظر زیرساختی اولین مرز کشور است و امکاناتی که در خسروی در این زمینه وجود دارد بی نظیر و با پیگیری است. اقداماتی که توسط دولت انجام می شود با توجه به زیرساخت ها بیشتر بازدیدکنندگان از این مرز عبور خواهند کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای گفت: از سال گذشته تاکنون نزدیک به یک میلیارد و 282 میلیون تومان در راه ها و پایانه های مرزی در سه بخش زیرسازی راه، ایمن سازی، روکش آسفالت، نصب گاردریل، احداث روشنایی، نصب علائم هزینه شده است. و غیره از جمله مهم است.

این مسئول بیان کرد: 1565 کیلومتر بزرگراه مشمول اربعین است و امسال سه مرز دیگر به مرزهای کشور اضافه شده اما دیر اعلام شد اما مرز خسروی طبق پیش بینی های اعلام شده از سال گذشته برنامه ریزی شد.

امانی تصریح کرد: بیش از 80 درصد اقدامات اربعین انجام شده است و دلیل این امر به دلیل برنامه ریزی و اولویت بندی صحیح است و با حمایت دولت سیزدهم و رئیس جمهور محترم این رویدادها برای ارتباط با کشورهای همسایه صورت گرفت.


درهای خروجی کشور دو برابر عراق است

این مسئول با اشاره به امکانات موجود در مرز خسروی، خاطرنشان کرد: امکانات پایانه آماده پذیرایی از زائرین است و یک سری کارهای جزئی از جمله سایه بان، کولر آبی و … نیاز است که تا اربعین تکمیل و ارائه می شود.


پیش بینی می شود بازدیدکنندگان اربعین امسال 40 درصد افزایش یابد

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گیت ها در مرزهای مهران و شلمچه افزایش یافته و ظرفیت گیت های خروجی کشور دو برابر عراق است که باعث افزایش تردد مسافران می شود و رایزنی هایی با کشور عراق در این خصوص انجام می شود. نگرش سوال

این مسئول از ابلاغ 170 میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمانشاه برای اربعین حسینی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: امسال 5 میلیون زائر پیش بینی می کنیم در حالی که در سال 2018 سه میلیون و 200 هزار زائر داشتیم. امسال 40 درصد افزایش خواهیم داشت و با توجه به این افزایش باید اقدامات و آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مرز مهران سهم بالایی از تردد زائران دارد و با توجه به کوتاه بودن مسیر رفت و برگشت بیشترین تردد زائران از این مرز خواهد بود و استان کرمانشاه به عنوان استان تعیین شده همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت. رشته.


پیش بینی می شود در روزهای اوج 500 هزار زائر وارد شوند

معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به ظرفیت موجود، پیش بینی می شود 60 هزار مسافر با حمل و نقل هوایی، 300 هزار مسافر با حمل و نقل ریلی و نزدیک به 35 درصد مسافران با حمل و نقل جاده ای جابجا شوند.

این مسئول بیان کرد: پیش بینی می شود در روزهای پیک تا 500 هزار نفر وارد کشور شویم و بر اساس تحلیل مرکز مطالعات، 15 تا 21 پیک خروج از کشور و پیک بازگشت از کشور داشته باشیم. 22 تا 27

این مسئول با اشاره به ترافیک ورودی به کشور در روزهای اخیر تصریح کرد: زائران بعد از عاشورا وارد عراق شدند و این تعداد زائر همگی می خواهند تا 72 ساعت دیگر به کشور بازگردند. اربعین باید در عراق فعال باشد تا زائران بتوانند طبق جدول زمانی به کشور بازگردند.

امانی ادامه داد: تمهیداتی اندیشیده شده تا بخشی از ناوگان برون شهری در اختیار دستگاه های مختلف مانند وزارت حراست به مدت چهل روز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی درباره قیمت بلیت ها نیز خاطرنشان کرد: بلیت ها به صورت دوطرفه محاسبه می شود و قیمت ها در روزهای آینده اعلام می شود و بلیت ها در روز فروش فروخته می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای ادامه داد: ورود اتوبوس ها به خاک عراق ممنوع است و رانندگان نمی توانند با دست مسافران را جابجا کنند و این تخلف است.

این مسئول با تاکید بر توجه مردم به توصیه ها و سوالات ایمنی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم از این سفر معنوی برمی گردند و خسته هستند باید نکات ایمنی را رعایت کنند. سال گذشته بیشترین تصادفات مربوط به بازگشت زائران بوده است زیرا می خواهند سریع برگردند و به مقصد برسند و برای مردم خطرآفرین است.

وی از آماده سازی بزرگراه ها برای پذیرایی از زائران اربعین خبر داد و خاطرنشان کرد: مجتمع های خدمات اجتماعی در جاده های زائران در آمادگی کامل هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید