امکان تغییر قیمت مصوب برای حمل و نقل زائران از اربعین وجود ندارد/ مابه التفاوت قیمت را به زائران پرداخت می کنیم.


ساعت: 15:46
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895351

«غلامعلی نیک فهم» سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با اشاره به ابلاغ تعرفه مصوب برای جابجایی زائران با تاکید بر اینکه رانندگان و شرکت ها مجاز به تداخل با کرایه های مصوب و اعلام شده نیستند. گفت: از 20 شهریور ماه قانونی شده و هیچکس نمی تواند بیش از این کرایه دریافت کند و زائرانی که قبل از این تاریخ بلیت خریداری کرده و خارج نشده اند، مابه التفاوت قیمت مسترد می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غلامعلی نیک فهم، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در گفت وگویی 17 آذرماه با اشاره به اهمیت جابجایی زائران از اربعین به حسینی، اظهار داشت: آزادسازی اربعین از چند ماه قبل برنامه ریزی شده بود. با توجه به شیوع کرونا در دو سال اخیر همه ارکان برای انجام این حرکت عظیم فرهنگی مصمم شده اند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در گذشته و اتخاذ تصمیمات لازم، تصریح کرد: از اول شهریور ماه جهت شرکت های حمل و نقل زائران مشخص و از 20 شهریورماه کار آن آغاز می شود و با اعلام نرخ های زائر. وسایل حمل و نقل از ستاد اربعین کشور در تمامی شهرستان ها درج شد.

ناظر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نحوه خرید بلیت از زائران اربعین را مشخص کرد و گفت: بلیت ها در ابتدا از قبل و در بازه زمانی 48 ساعته ارائه می شد که از امروز حذف شده و زائران از طریق On the site اقدام می کنند. و به صورت حضوری می توانید بلیط تهیه کنید.


88118b0b 3588 4c37 8763 70f3137644e7 خبر خاکستری
نیک فهم تصریح کرد: مردم می توانند به صورت حضوری به پایانه ها مراجعه و برای تهیه بلیت اقدام کنند و نوع اتوبوس را برای تهیه بلیت انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به ابلاغ تعرفه مصوب برای جابجایی زائران با تاکید بر اینکه رانندگان و شرکت ها حق دخالت در تعرفه های مصوب و اعلام شده را ندارند، گفت: این تعرفه تبدیل شده است. قانونی از 11 سپتامبر و هیچکس نمی تواند بیش از این نرخ دریافت کند و زائرانی که قبل از آن تاریخ بلیت خریده و خارج نشده اند، مابه التفاوت قیمت پرداخت خواهند شد.

شرکت و راننده متخلف مورد بررسی قرار خواهند گرفت

وی با بیان اینکه کرایه مصوب به صورت بنر در جلوی ترمینال نصب شده است تا همه بتوانند آن را ببینند، گفت: هرکسی که نسبت به مراحل تهیه بلیت اعتراض دارد می تواند با ارائه مشخصات خودرو و شرکت مسافرتی با سامانه 141 تماس بگیرد. ، برای اینکه از طریق مهر شرکت با شرکت تماس بگیرند باید کارت هوشمند راننده قفل باشد.

نیک فهم با وجود اینکه روز گذشته 7 تا 8 دستگاه اتوبوس حرکت کرده و به تدریج اعزام می شود، گفت: با در نظر گرفتن ایام اربعین در تلاش هستیم تا اتوبوس های بیشتری را برای رفاه حال زائران تهیه کنیم. آنها می توانند مواردی مانند انتخاب اتوبوس و ظرفیت را در سایت های فروش بلیت ببینند، در حال حاضر 10 درصد ظرفیت اتوبوس برای سفرهای داخلی و 90 درصد برای زائران اربعین حسینی اختصاص دارد و کسری از طریق شرکت های سایر استان ها جبران می شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بر پرداخت مابه التفاوت قیمت قبلی به زائران تاکید کرد و یادآور شد: شرکت ها موظفند حتی در صورت مراجعه زائران به مقصد با ارائه بلیت و مبالغ اضافی پرداختی را عودت دهند. در غیر این صورت می توانند بلیت را برگردانند و دوباره اقدام کنند و در صورت خرید بلیط با قیمت از پیش ارسال شده به صورت اوراق، می توانند از طریق تعزیرات و اداره راه ردیابی کنند.

وی با بیان اینکه نرخ مصوب در هنگام برخورد با نمایندگی ها اعلام شد، خاطرنشان کرد: به ازای هر کد ملی یک بلیت در نظر گرفته می شود و در صورت عدم ثبت نام در سامانه سماح با مشکل مواجه می شود که تاکنون حدود 35 هزار نفر در استان هستند. در سامانه سماح ثبت کرده اند که تعداد زیادی از مردم با وسایل نقلیه دیگر می روند و حدود 14 تا 15 هزار نفر با پارکینگ عمومی هستند که برای اینکه دچار مشکل نشوند و کارت ملی و بلیت. در زمان ارسال بررسی می شوند.

نیک فام به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زائران به محض بازگشت با سامانه 141 تماس بگیرند تا از مسافت بازگشت خود مطلع شوند و پس از بررسی از ستاد اربعین وسیله نقلیه برای بازگشت در اختیارشان قرار می گیرد. تعداد افرادی که وارد کشور می شوند بررسی می شود لطفا در هنگام بازگشت صبور باشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید