قیمت گوشت یزد را اصفهان و شیراز تعیین می کنند! / امکان تحویل گوشت با تعرفه مصوب ستاد تنظیم بازار یزد وجود ندارد


ساعت: 14:01
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810479

رئیس قصابی استان یزد گفت: با قیمت 145 هزار تن اعلام شده از سوی مرکز تنظیم بازار استان امکان تحویل گوشت گوسفندی وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه ملاک تعیین قیمت اعلامی از سوی ستاد بازار استان، قیمت های کارشناسی 11 بهمن ماه بوده است، اظهار کرد: این قیمت ها برای این دوره بوده اما اکنون قیمت ها اعلام شده است. بسیار متفاوت هستند و عرضه گوشت با قیمت 145 هزار تن عملا غیرممکن است.

وی ادامه داد: قیمت های پیشنهادی اتحادیه کارشناسی شده و همه جوانب را در نظر می گیرد اما زمانی که این پیشنهاد در مرکز تنظیم بازار استان ارائه می شود، کارمندان قیمت پیشنهادی اتحادیه را رد کرده و هر قیمتی را که بخواهند اعلام می کنند.

ملک ثابت با اشاره به اینکه حدود 90 درصد گوشت گوسفندی مصرفی در استان یزد از استان های اصفهان، شیراز و خراسان جنوبی و غیره وارد می شود، گفت: وی گفت: قیمت گوشت گوسفندی در این استان ها که در واقع منبع گوشت استان یزد هستند 160 هزار تن است، چطور ممکن است، آیا قیمت گوشت در یزد از این استان های خود تولید ارزانتر است؟

رئیس اتحادیه قصابان استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت گوسفندی در فروشگاه های یزد کمتر از 150 هزار تن نیست، تصریح کرد: برای تعیین قیمت گوشت باید قیمت ها به صورت هفتگی تعیین و اعلام شود و ضوابط یک یک ماه قبل از تعیین قیمت در شرایط فعلی بازار عملا غیرممکن است، زیرا به عنوان مثال به دلیل بارندگی در این هفته گوشت کمتری وارد استان شده و البته قیمت آن بالاتر از هفته قبل است که باید در تعیین قیمت آن را در نظر گرفت. اما متاسفانه کارکنان ستاد تنظیم بازار استان. حدود یک ماه پیش قیمت بازار امروز را با قیمت تعیین کردند.

ملک ثابت ادامه داد: در زمینه گوشت گاو دلیل گرانی آن گرانی مواد اولیه و بارندگی است و اینکه قصابی ها را عامل گرانی معرفی کنیم بی انصافی است چرا که دستگاه های مختلفی در قیمت گذاری دخیل هستند. فقط اتحادیه قیمت پیشنهاد داده است.

وی با بیان اینکه گوشت گاو با قیمت کیلویی 110 هزار تن از فروشندگان خریداری می شود، بیان کرد: این گوشت ضایعاتی نیز دارد که منجر به افزایش قیمت هر کیلوگرم گوشت گاو می شود و در نهایت قصاب تنها 8 درصد از فروش گوشت سود می برد. هر کیلوگرم گوشت

ملک ثابت ادعای برخی از دامداران استان مبنی بر اینکه قصابی ها گوشت گوساله را کیلویی 85 هزار تن از آنها می خرند را نادرست خواند و گفت: قیمت هر کیلوگرم گوشت کهنه که معمولا در رستوران ها مصرف می شود، 85 هزار تن است اما قصابی ها گوشت گاو می فروشند. در فروشگاه ها و به قیمت کیلویی 110 هزار تن توسط کشاورز خریداری می شود.

ملک ثابت رئیس اتحادیه قصابان استان یزد در پایان گفت: جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا هزینه منابع دامی را برای دامداران کاهش دهد تا قیمت تمام شده دام ارزان شود تا مردم نیز از این موضوع بهره ببرند. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید