روند قیمت گذاری در یزد کند و طولانی است/ ستاد تنظیم بازار باید از روند قیمت گذاری حذف شود


ساعت: 10:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897039

حسنی رئیس اتاق اصناف یزد گفت: روند قیمت گذاری کالاها و خدمات در یزد بسیار کند بوده و به ضرر مردم و تولیدکنندگان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار به عنوان دبیر سازمان صمت هشتمین نرخ بها شده است، تصریح کرد: قیمت گذاری یک کالا و خدمات در استان حداقل 4-4 درصد است. 5 ماهه که مردم را متضرر می کند و تولیدکننده می شود و این باعث اختلال در بازار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی بودن روند قیمت گذاری و تغییر بسیاری از مواد اولیه و پارامترهای تاثیرگذار در قیمت گذاری، در زمان تصویب فهرست بها، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات تمایلی به برخورد با آن ندارند و به همین دلیل است. بی نظمی در بازار و به دنبال آن ایجاد مشکلات در سطح جامعه.

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: روند قیمت گذاری در استان به گونه ای بود که ابتدا اتحادیه نرخ پیشنهادی خود را به اتاق اصناف اعلام کرد و اتاق اصناف نیز پس از آن نتیجه را به کمیته قیمت گذاری ارسال کرد. کمیته نظارت با حضور مسئولان اجرایی استان برگزار می شود و در نهایت برای تایید به ستاد تنظیم بازار فرستاده می شود که این فرآیند واقعا طولانی است.

حسنی تصریح کرد: اتاق اصناف و اصناف مخالف این روند هستند و معتقدند مرکز تنظیم بازار باید از این روند قیمت گذاری حذف شود زیرا اگر بخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم با این روند طولانی امکان پذیر نیست و حتی کار را پیچیده می کند. از بازرسان اتاق اصناف نیز وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف به قیمت گذاری لباس فرم مدارس به عنوان نمونه در حوزه قیمت گذاری اشاره کرد و گفت: قیمت لباس فرم مدارس باید تا پایان خردادماه اعلام می شد تا همه تکلیف خود را بدانند اما با توجه به روند طولانی، مشکلاتی به وجود آمده است، به طوری که اکنون برخی از مدارس و مردم لباس‌های کودکان خود را با قیمت‌های قبلی عرضه کرده‌اند و حتی اکنون نیز برخی تولیدکنندگان نسبت به قیمت اعلامی معترض هستند.

وی همچنین به دلیل اعتراض تولیدکنندگان اشاره و خاطرنشان کرد: ضوابط قیمت فعلی اعلام شده از سوی ستاد تنظیم بازار استان بر اساس قیمت پارچه در اسفند 1400 و فرودین 1401 بوده است اما در حال حاضر قیمت پارچه تغییر زیادی کرده است و به همین دلیل است. امکان کار با قیمت های قبلی وجود ندارد

رئیس اتاق صنعت همچنین درباره آخرین مهلت اتحادیه ها برای درخواست نرخ جدید تصریح کرد: ملاک نرخ جدید باید تورم و قیمت مواد اولیه از سال جدید باشد، بنابراین بسیاری از اتحادیه ها می توانند قبل از مهلت مقرر نرخ را ارسال کنند. یک اقدام جدید

انتهای پیام/ک

دیدگاهتان را بنویسید