برای کنترل قیمت و تنظیم بازار به قیمت گذاری و نظارت کارشناسانه کافی نیاز است


ساعت: 12:18
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817984

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان:

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان استان زنجان گفت: قیمت گذاری عادلانه، کارشناسی و منصفانه همراه با نظارت کافی بر قیمت های اعلامی دولت، قیمت ها را کنترل و بازار را تنظیم می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصاهر یوسف امیری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص تاثیر دخالت و قیمت گذاری دولت بر قیمت اقلام در بازار گفت: قیمت کارشناسی باید همیشه صحیح باشد زیرا اگر قیمت گذاری بالاتر از بازار باشد باعث افزایش قیمت می شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیمت کارشناسی صحیح، منصفانه و کمتر از قیمت بازار باشد، قطعا این موضوع بر قیمت کالا در بازار تاثیرگذار خواهد بود.

یوسف امیری با بیان اینکه این امر (قیمت‌گذاری منصفانه) باید در بازار ما اتفاق بیفتد زیرا کمبود وجود دارد، افزود: در این شرایط اگر قیمت‌گذاری انجام نشود، مصرف‌کنندگان برای استفاده از هزاران راه قیمت کالا را افزایش می‌دهند. غیر قیمت گذاری.”

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه قطعا قیمت گذاری در شرایط فعلی بازار خوب است، گفت: اگر رقابت کامل در بازار وجود داشته باشد و با محدودیت مواجه نباشیم نیازی به قیمت گذاری نیست و بازار این کار را انجام خواهد داد. خود تنظیمی.»

وی افزود: در بازار فعلی چون محدودیت های مختلفی وجود دارد باید قیمت گذاری انجام شود زیرا قیمت گذاری در این شرایط به نفع مصرف کننده است اما بحث این است که کنترلی بر قیمت گذاری نداریم.

یوسف امیری با بیان اینکه قیمت هایی که اعلام می شود گاهی کارشناسی نیست، گفت: قیمت گذاری به شرطی که کارشناسی صحیح و به نفع مصرف کننده باشد ذاتاً امری پسندیده است اما اگر قیمتی بالاتر از بازار اعلام شود، قیمت گذاری می شود. نه تنها قیمت گذاری بلکه به ضرر مصرف کننده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت گذاری عادلانه و عادلانه به نفع مصرف کننده است، خاطرنشان کرد: دومین موضوع در کنترل قیمت ها، نظارت کافی بر رعایت قیمت های اعلامی است.

نایب رئیس انجمن حمایت از مصرف کنندگان زنجان گفت: به عنوان مثال; قیمت هر شانه تخم مرغ 43 هزار تن اعلام شده در حالی که قیمت خارج از آن 55 تا 60 هزار تن است و دولت نمی تواند با قیمت اعلام شده بازار را کنترل کند در حالی که در واقع بازار تنظیم نشده است.

وی با بیان اینکه این امر باعث بی اعتمادی به دولت و قیمت های اعلام شده از سوی دولت شد، خاطرنشان کرد: دولت به هر قیمتی قیمت یک کالا را اعلام می کند و جلسات مختلفی برگزار می کند اما این قیمت در بازار رعایت نمی شود و کافی نیست. نظارت و علل بی عدالتی وجود خواهد داشت.

یوسفی امیری: فروشندگان صادق اجناس را با همان قیمت اعلام شده می فروشند، اما فروشندگان غیر صادقی که باید از بازار کنار گذاشته شوند، اجناس را با قیمت بالاتری می فروشند و درآمد بیشتری دارند.

وی با تاکید بر اینکه بازار باید به سمت عدالت حرکت کند، گفت: کسانی که منصف هستند و حقوق مصرف کننده را رعایت می کنند باید بیشترین درآمد را داشته باشند، اما نبود نظارت کافی و هدفمند باعث می شود فروشنده صادق کمتر و فروشنده غیر صادق درآمد بیشتری کسب کند. “.

نایب رئیس انجمن حقوق مصرف کنندگان زنجان گفت: متاسفانه تاکنون این موارد در قیمت گذاری در تمامی سیاست های دولت لحاظ نشده است و قیمت های بازار همواره چند قیمتی بوده و قیمت های اعلامی از سوی دولت ها رعایت نمی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید