پایان اختلاف استاندار کردستان با مدیران مسئول تنظیم بازار/ نیازمند بازطراحی مدیریت و تنظیم قیمت بازار کردستان هستیم.


ساعت: 19:08
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811526

استاندار کردستان گفت: انتظار داریم مدیران بیش از کنترل بازار و در نظر گرفتن حقوق تولیدکننده و مصرف کننده، برای کنترل معیشت مردم تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از کردی، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در جلسه تنظیم بازار استانی در سنندج گفت: وزارت صمت برنامه های خوبی را برای حذف واسطه ها آغاز کرده است و امیدواریم این امر در سراسر کشور تکمیل شود.

استاندار کردستان گفت: انتظار داریم مدیران بیش از کنترل بازار و در نظر گرفتن حقوق تولیدکننده و مصرف کننده، برای کنترل معیشت مردم تلاش کنند.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نظارت ضعیف مردم متضرر می شوند و انتظار می رود در استان به این موضوع رسیدگی جدی شود و مردم بتوانند کالاها را با کمترین قیمت خریداری کنند.

استاندار کردستان گفت: تیم های مدیریتی جدید در صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی باید علت تورم بالا در کردستان را پیدا کنند.

زارعی کوشا افزود: گزارش های آماری ارائه شده باید تحلیلی بوده و مدیران مسئول بر قیمت های بازار تسلط کامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نباید بین واقعیت بازار و آمار مجامع استانی تضادی وجود داشته باشد.

استاندار کردستان گفت: از مدیران انتظار داریم برای کنترل بازار برای مقابله با مشکلات معیشتی مردم و رعایت حقوق تولیدکننده و مصرف کننده تلاش بیشتری کنند.

زارعی کوشا تاکید کرد: باید طراحی جدیدی در مدیریت و تنظیم قیمت ها در بازار کردستان داشته باشیم.

وی افزود: از گزارش هایی که امروز در این جلسه داده شد قانع نیستیم و به صورت مستقیم از وضعیت قیمت ها در بازار بازدید می کنیم و در این زمینه انتظار داریم رسانه ها ما را یاری کنند.

زارعی کوشا گفت: امنیت روانی جامعه باید بسیار جدی گرفته شود و اگر رسانه های رسمی یا غیر رسمی امنیت روانی جامعه را تهدید می کنند باید از طریق دستگاه قضایی رصد و رسیدگی شود.

وی افزود: انسجام و هماهنگی خوبی بین قوه قضائیه و مجریه وجود دارد و این ظرفیت بسیار خوبی است که نتیجه آن باید برای مردم آرامش بیشتری داشته باشد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: کیفیت میوه عید بسیار مهم است و زمانی که خریدار تمایلی به خرید نداشته باشد تلاش بی ثمر خواهد بود.

وی در پایان گفت: در زمینه تنظیم بازار بیشتر تسهیلات عرضه باید برای مصرف کنندگان باشد و نباید از موضوع روستاها غافل شد.

27283744 3afd 4cde 96b7 0ec5606b41bf خبر خاکستری

ما در کردستان کمبود تامین و توزیع کالاهای اساسی نداریم

پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از اول اسفند ماه تا اردیبهشت ماه عید سعید فطر و مجتمع جهاد کشاورزی و زیرمجموعه های آن طرح نظارت ویژه بازار را دنبال می کنند.

وی افزود: 2 هزار و 500 تن مرغ منجمد، 3 هزار و 900 تن برنج و 2 هزار و 82 تن شکر در این طرح در استان ذخیره شده است و محدودیتی برای توزیع نداریم.

اسکندری از توزیع 332 هزار تن دام در استان خبر داد و گفت: امسال 43 میلیون و 175 هزار قطعه جوجه ریزی شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

وی اعلام کرد که علاوه بر تامین نیاز استان، تولید مرغ به بازار استان های همجوار ارسال می شود و هم اکنون 50 درصد مازاد تولید به استان های همجوار می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه سخنان خود گفت: کمبود کالاهای اساسی در استان وجود ندارد و مصرف کنندگان کرد هم اکنون می توانند برنج هندی را با قیمت 24 هزار تن در کیلوگرم و برنج تایلندی را با قیمت 12 هزار تن خریداری کنند. گوجه فرنگی 500 عدد شکر را به قیمت 14100 تن و شکر را به قیمت 17700 تن بخرید.

اسکندری افزود: 700 تن پرتغال و 350 تن سیب برای تحویل میوه شب عید 25 اسفند در کردستان توزیع می شود و قیمت این میوه ها 20 درصد کمتر از قیمت بازار خواهد بود.

0ce68ea3 fd75 4a88 a456 ef95f20686cb خبر خاکستری

تشکیل 3420 پرونده تخلفات صنفی در کردستان

بختیار خالکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 106 طرح در سه رده برای تنظیم بازار در استان تصویب شده که تاکنون 85 طرح به اتمام رسیده است.

وی افزود: پروژه معرفی قیمت تولید، طرح نظارت بر کالا در زنجیره خرده فروشی، طرح صورتحساب الکترونیکی و پروژه تامین مالی زنجیره تامین از مهمترین پروژه های حوزه تنظیم بازار هستند که در حال اجرا شدن در استان محقق شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: چهار گروه کالایی و 64 واحد تولیدی در استان در فهرست بهای تولیدکننده پیش نویس قرار دارند که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هالکی افزود: یک هزار و 295 اتحادیه، 27 فروشگاه زنجیره ای و تعاونی مصرف، پنج میدان میوه و تره بار و دو فروشگاه اینترنتی در طرح ویژه خرید شفاف پایان سال ثبت نام کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تامین کالا در حوزه صنعت در استان، هماهنگی های لازم با 34 واحد عمده فروشی در سطح استان انجام شده است.

خلیقی همچنین از 65 هزار مورد بازرسی از اصناف استان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه خبر داد و گفت: در مجموع 3 هزار و 420 پرونده تشکیل و بیش از 261 میلیارد ریال جریمه نقدی به خزانه دولت واریز شده است.

وی افزود: در این مدت 2 هزار و 601 مورد بازرسی از انبارهای استان انجام شد که از این تعداد 325 مورد تخلف به ارزش 287 میلیارد ریال به ثبت رسید.

5a36492d de86 4087 a1f7 a4ba758e916e خبر خاکستری

مشارکت بسیج در نظارت و بازرسی بازار کردستان

مدیرکل زندان های دولتی کردستان سید نجیم حسینی گفت: به منظور تقویت نظارت بر بازار در مرکز استان 40 نشان متعلق به اقشار مختلف در قالب چهار تیم آموزش داده شده است.

وی افزود: یک تیم صبح و سه تیم بعدازظهر در مرکز استان در حال بررسی کلاس ها هستند و تاکنون 1268 واحد بررسی شده است.

حسینی اعلام کرد: از 14 اسفندماه طرح پایش نوروزی از ساعت 7:30 صبح تا 19:30 اجرا می شود.

مدیرکل زندان های حکومتی کردستان از تشکیل 9 هزار و 572 ندامتگاه در سال جاری خبر داد و گفت: 5 هزار و 817 پرونده مربوط به تشکل های صنفی است.

حسینی افزود: ارزش مجموع احکام این پرونده ها 740 میلیارد ریال است که تاکنون 411 میلیارد ریال آن وصول شده و 157 نفر نیز که بیشتر آنها قاچاق کالا هستند روانه زندان شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید