اظهار پشیمانی استاندار کردستان از پروازهای فرودگاه سنندج/ نیازمند راه اندازی شرکت هواپیمایی در استان هستیم


ساعت: 11:03
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1819953

اگرچه دولت تلاش جدی برای گسترش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت ها در استان کردستان دارد، اما فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان از بهمن ماه سال گذشته تعطیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، اگرچه دولت برای توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت ها در استان کردستان تلاش جدی می کند، اما نبود پروازهای منظم روزانه در فرودگاه سنندج، دستیابی سرمایه گذاران، نخبگان و مسئولان استانی را با مشکل مواجه می کند. و زیرساخت.

در حالی که روزانه چندین پرواز در استان های همجوار کردستان انجام می شود، فرودگاه سنندج به عنوان تنها فرودگاه کردستان به عنوان یکی از استان های گردشگری و استراتژیک کشور از بهمن ماه سال گذشته تعطیل شده است.

پروازهای فرودگاه سنندج هم اکنون در روزهای یکشنبه و جمعه توسط قشم ایر انجام می شود و پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان که چهار روز در هفته در این فرودگاه انجام می شود، هنوز فعال نشده است.


b17800af e986 443a 8b31 0dc735058c5b خبر خاکستری

با این حال مدیرکل فرودگاه های کردستان نیز مشکلات و اختلافات اقتصادی شرکت کیاپرواز و شرکت آسمان را دلیل اصلی لغو پروازهای سنندج دانست. دو شرکت خصوصی به شرکت های هواپیمایی خدمات رسانی می کنند اما استاندار کردستان از توقف پروازها ابراز تاسف می کند.


استاندار کردستان از تعلیق پرواز فرودگاه سنندا ​​ابراز تاسف کرد

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان با ابراز تأسف از توقف پروازهای فرودگاه سنندج به دلیل نبود خدمات پروازی، گفت: از ابتدای این موضوع جلسات متعددی با مدیران مربوطه برای رسیدگی به موضوع خدمات رسانی برگزار کرده ایم. «پرواز باید لغو شود و پروازها نظم و شرایط بهتری داشته باشند که این هم مستلزم زمان است.


c2375c21 77da 4664 b82d 9c9429ea75f3 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه کردستان برای توسعه و پیشرفت نیازمند یک سامانه هوانوردی مناسب و قابل اعتماد است، افزود: برای رفع ریشه مشکل پروازهای فرودگاه سنندج نیازمند راه اندازی یک شرکت هواپیمایی در استان و رایزنی های اولیه با سرمایه گذاران متعدد هستیم. “وجود داشت.

استاندار کردستان افزود: یکی از سرمایه گذاران از راه اندازی شرکت هواپیمایی در سنندج استقبال می کند و ما در استان از سرمایه گذاران برای ساماندهی پروازها حمایت می کنیم.

زارعی کوشا ادامه داد: با وزیر راه و شهرسازی برای از سرگیری پروازها با نظم بیشتری صحبت کرده ایم و در روزهای آینده با مدیرعامل شرکت هواپیمایی کشوری برای رفع موانع خدمات پروازی و ایجاد ایرلاین دیدار خواهیم کرد. “اصلاح کامل.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید