اخذ مجوز پروازهای اروپایی از چندین شرکت هواپیمایی / نظارت بر قیمت بلیط هواپیما در دستور کار قرار گرفت

زمان: 13:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793612

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اجازه انجام پروازهای اروپایی را به چند شرکت هواپیمایی کشوری داد و گفت: برای جلوگیری از تخلف و برخورد با تخلفات بر کار اجزای صنعت هوانوردی نظارت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد محمدی بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، با تسلیت ایام فاطمیه، صنعت هوانوردی را گفت: یکی درست است و آنچه مورد نیاز خواهد بود نیاز به تجدید ساختار و اصلاح جدی در حوزه های مختلف دارد.

وی ادامه داد: این اصلاح در حوزه زیرساخت، توسعه، نیروی کار و در حوزه روابط داخلی و بین المللی مورد نیاز است و البته مهم ترین قسمت آن توسعه و ارتقای نیروی کار و فرهنگ است. این اصلاح و طراحی مجدد می تواند مجموعه صنعتی را به نقش و جایگاه اصلی خود برساند.

محمدی بخش با اشاره به بحران ناشی از فوران تاج گفت: شرایطی که حمل و نقل هوایی ایران و جهان طی دو سال گذشته تجربه کرده بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است. برای پشت سر گذاشتن این دوران باید با آرامش بر برنامه ریزی بازسازی صنعت متمرکز شویم تا بتوانیم گام های بعدی را برای دوران پس از تاج و تخت برداریم و بتوانیم نقش خود را در توسعه کشور و ایجاد عدالت ایفا کنیم. .

چندین شرکت هواپیمایی در این کشور موفق به دریافت مجوز برای سفر به اروپا شده اند

وی ادامه داد: پروازهای ایران در حال گذار از بحران کرون هستند و بازگشت به وضعیت قبلی در صنعت هوانوردی ایران سریع است. اخیرا چندین شرکت هواپیمایی کشور موفق به اخذ مجوز سفر به اروپا شده اند که نشان از پیشرفت صنعت هوانوردی دارد و نشان می دهد که ایمنی این صنعت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. همچنین مذاکرات و توافقاتی با 11 کشور منطقه برای برقراری و توسعه پروازها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به لغو روادید سفر هوایی عتبات عالیات، پیش بینی ما این است که حمل و نقل هوایی به عراق افزایش یابد. در مورد سوریه نیز با توجه به شرایط سفر توافقاتی برای برقراری پرواز داشتیم که در سفر بعدی به سوریه این توافقات نهایی می شود. مراکز استان ها و فرودگاه های مختلف نیز برای راه اندازی پرواز به سوریه اعلام آمادگی کرده اند. در مجموع معتقدیم پروازهای خارجی کشور افزایش چشمگیری خواهد داشت که پیش بینی می شود حداقل دو برابر شود. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تمامی توافقات بر لزوم انجام پروازهای دوجانبه تاکید دارند و هر کشوری که به ایران پرواز کند به یک اندازه پذیرای خطوط هوایی ایران خواهد بود.

محمدباش گفت: احکام صلاحیت پرواز (AD) از سوی نهادهای بین المللی و سازندگان هواپیما برای ارتقاء هواپیما صادر می شود. این دستورات در ایران به خوبی رعایت می شود و با تلاش متخصصان فنی و مهندسی کشور، تمامی هواپیماها مطابق با این دستورات به روز می شوند. سازمان هواپیمایی کشوری نیز بر این موضوع نظارت دارد.

وی ادامه داد: در کنار بحث ورود ناوگان جدید به کشور، نوسازی ناوگان موجود نیز در دستور کار قرار دارد و این هواپیماها با آخرین تجهیزات موجود به روز می شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه ظرفیت بار هوایی کشور گفت: در مدل های جدید اقتصادی صنعت هوانوردی بدون محموله هوایی نمی تواند اقتصادی باشد و این امر به ویژه در دوران تاج گذاری نمود بیشتری پیدا کرده است. . کشور. بنابراین قصد داریم ظرفیت بار هوایی را افزایش دهیم و به جرات می توان گفت که این ظرفیت در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح های توجیهی فرودگاه های جدید باید شامل ساخت ترمینال های بار باشد و ساخت ترمینال بار در فرودگاه های موجود نیز در اولویت قرار دارد. 8 فروند هواپیمای پهن پیکر نیز برای حمل بار هوایی مستقر شده است و ایکائو مجوز تغییر کاربری هواپیماهای مسافربری به باری در ایام تاج را صادر کرده است که حتما از آن استفاده خواهیم کرد.

نظارت بر قیمت بلیط هواپیما دوباره در دستور کار قرار گرفت

محمدی بخش سپس به موضوع قیمت بلیت اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و همچنین بحران ناشی از تاج، نظارت بر قیمت بلیت مجددا در دستور کار قرار گرفت. با هماهنگی انجمن شرکت های هواپیمایی و تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری مقرر شد میانگین قیمت بلیت 15 درصد کاهش یابد و میانگین کاهش در برخی مسیرها با نظارت بر مناطق کم برخوردار بیش از 15 درصد باشد. .

وی افزود: قطعا برای عید که اوج سفر خواهد بود برنامه ریزی هایی انجام خواهد شد. سازمان هواپیمایی کشوری نیز برای جلوگیری از تخلفات بر عملکرد اجزای صنعت هوانوردی نظارت دارد و با تخلفات برخورد خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد هواپیماهای زمینی صنعت هوانوردی را 132 فروند دانست که امکان پرواز ندارند و شماره سریال آنها مشخص و اعلام شده است. هواپیماهایی که منتظر قطعه هستند نیز کاربرد متفاوتی دارند و می توانند با ارائه قطعاتی که زمین گیر تلقی نمی شوند به خط پرواز بازگردند. در مورد هواپیماهای برجامی هم همینطور است.

وی ادامه داد: هواپیماهایی که در حال تعمیر هستند زمینگیر نیستند و همه هواپیماها در حال تعمیر و بازرسی هستند و نمی توان گفت آن هواپیماهایی که تحت بازرسی هوایی هستند زمینگیر هستند. اما قطعا طرف های اروپایی به تعهدات خود برای حمایت عمل نکرده اند و ما لایحه دفاعی در این زمینه تهیه کرده ایم و به دنبال مسائل حقوقی در این زمینه هستیم. در هر صورت با تلاش مجاهدین حداکثر ظرفیت ناوگان هوایی روی خط است و پرواز می کند. شش فروند هواپیمای ATR در حال بازرسی هستند و پس از بازرسی و تعمیر به چرخه باز خواهند گشت.

محمدی بهش با اشاره به پرداخت کمک های هواپیمای برجامی یادآور شد: به دلیل شرایط کرونا با کاهش تعداد مسافران و کاهش پروازها مواجه بودیم و به دلیل شرایط اقتصادی مهلت درخواست شد اما برخی شرکت هواپیمایی هما پرداخت کرده است و بخشی دیگر از آن با توافقات پرداخت خواهد شد.

قرارداد با برزای همچنان پابرجاست و لغو نشده است

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: از نظر ما قراردادهای برجامی همچنان پابرجاست و لغو نشده است و اگر طرف قرارداد به تعهدات خود عمل کند، در قالب قرارداد با برجامی به مذاکره بازمی گردیم، اما درباره مدل‌های قراردادی آن بحث و گفتگو داشته باشد.» البته بحث نوسازی ناوگان هوایی کشور متوقف نشده و در حال انجام نوسازی هستیم، اما محدودیت هایی برای ورود پرندگان ایجاد کرده ایم و برای ما قدمت و توانایی هواپیماهای وارداتی مهم است. علاوه بر این، ما در حال نوسازی هواپیماهای ناوگان خود هستیم به این معنا که آنها را با استانداردهای بین المللی منطبق می کنیم. هر هفته هواپیماهای جدید وارد ناوگان هوایی کشور می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایرلاین ها متحمل ضرر و زیان شده اند، موضوع بحث است و افزود: موضوع اصلی الگوی توسعه شرکت های هواپیمایی است. بخش هوانوردی باید در هر شرایطی زنده بماند، اما مدل‌های اقتصادی خطوط هوایی برای ما مهم است. از این پس اجازه ورود شرکت های متقاضی با مدل های اقتصادی نامطلوب به صنعت هوانوردی را نخواهیم داد و حتی امروز نیز هر شرکت هواپیمایی که رتبه قابل قبولی از این صنعت دریافت نکرده باشد از امتیاز محروم می شود.

محمدی بخش درباره ترس از ورود مسافر آمریکایی از طریق نیروی هوایی کشور گفت: با توجه به میزان واکسیناسیون در دنیا و کشور ما، شرایط تاج و کنترل شیوع این ویروس بهتر شده و کمترین خسارت را متحمل شده‌ایم. البته باید توجه داشته باشیم که حداقل تعداد مسافران از طریق بخش هوایی است و سایر ادارات ورود مسافر نیز باید به این سطح از استانداردها برسند.

این مقام مسئول افزود: البته باید توجه داشته باشیم که سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای سایر مقاصد را نیز محدود می کند و همکاران من از سازمان هواپیمایی کشوری و فرودگاه ها در خط مقدم جلوگیری از ورود ویروس تاج جهش یافته به کشور هستند.

بسیاری از فرودگاه های کشور پرواز ندارند

رئیس سازمان هواپیمایی با اذعان به مجوز پهپاد خاطرنشان کرد: پهپادها در چندین گروه فرهنگی، عکاسی و تفریحی فعال هستند و با توجه به رشد بی سابقه ای که در این صنایع با آن مواجه هستیم، این بخش جزء لاینفک توسعه هوانوردی و آموزش پروازی کشور است. و هواپیماهای پهپاد با هماهنگی سایر بخش ها ساخته می شوند. ما گواهینامه پهپاد را طبقه بندی، شناسایی و صادر می کنیم و بخشی از ظرفیت فرودگاه های این حوزه محقق شده است.

وی گفت: امروز بسیاری از فرودگاه های کشور پرواز ندارند. گروه های درمانی بیماران از تمام مناطق کشور آسان است. در حال حاضر سبد 80 میلیونی صنعت هوانوردی پر نیست و این باید اولویت ما باشد.

محمدی بخش ادامه داد: البته باید توجه داشت که بدون پرواز بودن فرودگاه ها نافی نیاز به فرودگاه در کشور نیست و فرودگاه ها نقش مهمی در بیان حاکمیت بر بخش هوانوردی و توانایی پاسخگویی به شرایط اضطراری دارند. بلایا.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید