تسهیل در فرآیند اخذ مجوز مشاغل خانگی / اخذ مجوز فوری برای 630 مشاغل خانگی


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912388

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه با اشاره به تسهیل در روند اخذ مجوز مشاغل خانگی گفت: در روزهای اخیر 350 شغل به مشاغل خانگی اضافه شده و اکنون 630 مشاغل خانگی مجوز گرفته اند. از طریق پورتال مجوزهای وزارت اقتصاد.

محمود کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش ده برابری صدور پروانه مشاغل خانگی به خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خبر داد . وی بیان کرد: تا قبل از دولت سیزدهم مجوز مشاغل خانگی تقریباً 3 تا 4 ماه طول می کشید. اما از دی ماه سال گذشته که در ستاد ساماندهی مشاغل خانگی مصوب کردیم مجوزهای مشاغل خانگی به روز و فوری باشد، این روند تسهیل شد.


تسهیل فرآیند اخذ مجوز مشاغل خانگی

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مجوز مشاغل خانگی وجود نداشته باشد که صدور آن بیش از سه روز طول بکشد.

وی ادامه داد: امروز از 645 شغل در مشاغل خانگی حدود 630 مورد از این پروانه ها به صورت فوری صادر می شود، یعنی هرکس در رده های مختلف این مشاغل خانگی درخواست ثبت کند، این مجوز در کمتر از 3 روز کاری صادر می شود. خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
متخلفان در صدور پروانه کسب تحت پیگرد قانونی قرار گیرند


350 شغل به مشاغل خانگی اضافه شد

کریمی گفت: البته 350 شغل از این مجموع در چند روز اخیر به این مجموعه مشاغل خانگی اضافه شده است و مردم می توانند از امروز با مراجعه به سایت مجوز کسب و کار مراجعه می کنند و پس از ثبت اطلاعات خود در این سامانه بدون مراجعه به کارشناس مجوز می گیرند.

این مقام مسئول در وزارت کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در پرتال یکپارچه وزارت اقتصاد مجوز صدور تمامی این مجوزها صادر می شود. مشاغل خانگی این کار به این صورت است که 15 تا 20 ساعت پس از درخواست مجوز صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: این روند تنها برای مجوزهایی که مربوط به محصولات بهداشتی و بهداشتی است متفاوت است و برای این نوع فعالیت ها نیاز به تایید کارشناسان بهداشتی است که پس از طی مراحل تایید برای این دسته از فعالیت ها صادر می شود.


صدور 130000 پروانه در 7 ماه

این مسئول خاطرنشان کرد: این اتفاق برای اولین بار در کشور رخ می دهد و عامل ایجاد مشکل است مجوز کسب و کار خانگی تسریع بیش از 10 مرتبه وی تصریح کرد: در یک سال گذشته 130 هزار پروانه مشاغل خانگی صادر کرده ایم در حالی که در 7 ماهه اول سال گذشته این تعداد حدود 25 تا 30 هزار مجوز بوده است.

وی تصریح کرد: رشد قابل توجهی که در این حوزه رخ داده است به معنای مسدود شدن مجوز در جاده است. مشاغل خانگی حذف شده است و هر خانواده و فردی که می تواند در یکی از این 650 دسته فعالیت داشته باشد می تواند درخواست خود را در سامانه و بلافاصله به صورت قانونی ثبت کند. کسب و کار خودت شروع کن

دیدگاهتان را بنویسید