130 هزار مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شده است/ رعایت و رعایت انصاف از وظایف دولت است.


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910816

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال خانگی توزیع شده است، گفت: 130 هزار مجوز مشاغل خانگی در دولت سیزدهم صادر شده و برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه در چهل و هفتمین جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت: همه مسئولان باید برای رفع مشکلات اشتغال و تسهیل و اجرای بخشی از مقررات تلاش کنند.

وی افزود: باید باز باشیم و فرصت شغلی برای جوانان فراهم کنیم.

وزیر تعاون، کار و مراقبت اجتماعی با بیان اینکه باید چرخه حاکمیتی را توسعه دهیم، گفت: نباید با یک سری موارد هزینه اشتغال را افزایش دهیم.

مرتضوی ادامه داد: تکلیف باعث می شود مردم با اشتغال ایجاد شده در آرامش زندگی کنند. همچنین سیستم کارآموزی معلمان و آموزش های رایگان را تقویت می کند و در نتیجه بخشی از هزینه های آموزشی را کاهش می دهد.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال آسان گفت: موضوع تخصصی صدور مجوز ایجاد اشتغال روان و ارزان است که ریشه در آموزه های دینی دارد و اکنون به قانون تبدیل شده است.

مرتضوی افزود: تامین و اجرای عدالت از وظایف دولت است، در قانون اساسی دولت موظف به ایجاد شغل برای آحاد جامعه است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قانون برای تسهیل است اظهار داشت: این در حالی است که قانون را برعکس تفسیر کرده و مانع ایجاد می کند. به جای تکلیف، مانع شدیم.

وی تاکید کرد: باید موانع را برطرف کنیم و در این زمینه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر رفع موانع اشتغال تاکید کردند.

مرتضوی با اشاره به اینکه امروز آموزش آسان شده است، گفت: امروز جوانان خلاق باید با آموزش های نظری و عملی بهترین کسب و کار را داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید بستر ایجاد اشتغال در جامعه را برای خیرین فراهم کنیم.

و ادامه داد: در گذشته یکی از صنایع بزرگ فرش سازی بود، امروز چه نیازی به سختگیری در صدور مجوز است؟ علاوه بر این، این کار بستری را برای صادرات فراهم می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اعتباراتی برای مشاغل خانگی اختصاص یافته است، گفت: در دولت سیزدهم 130 هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شد و برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند.

وی خاطرنشان کرد: امسال مدیریت نام سال را «تولید دانش و اشتغال زایی» انتخاب کرد. از آنجایی که سرعت انتقال دانش از سرعت نور بیشتر شده است، باید از این سکوها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید