114 هزار و 384 مجوز از طریق درگاه ملی مجوز صادر شد


ساعت: 11:44
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906070

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تا امروز 114 هزار و 384 مجوز به طور کامل از طریق درگاه ملی مجوز صادر شده است که به این معنی است که مردم بدون مراجعه به مجریان یا مراجع صدور مجوز توانسته اند مجوز کسب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شادا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در اولین برنامه شبکه خبر سیما درباره صدور مجوز کسب و کار از طریق درگاه ملی مجوزها خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی و پورتال ملی مجوز دارند. مرجع صدور مجوز، سازمان صدور مجوز، متقاضیان را در نوبت صدور پروانه نگه می دارد و در این زمینه تخلفی مرتکب می شود که تاکنون از آن استفاده نشده است، اما از این پس مؤسساتی که صدور مجوز را به تعویق می اندازند و تخلف می کنند، وزارت اقتصاد مسئول صدور مجوز است. از طریق پورتال ملی مجوز برای متقاضیان اقدام خواهد کرد.



وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد انبوه، یادآور شد: از 14 فروردین ماه تاکنون 389 هزار درخواست مجوز کسب و کار در درگاه ملی صدور مجوز دریافت شده که از این تعداد 105 هزار مورد مجوز صادر شده و یا مدارک معیوب یا معیوب هستند. متقاضی رد کرده است.



وی ادامه داد: تا امروز 114 هزار و 384 پروانه به طور کامل از طریق درگاه ملی مجوز صادر شده است، به این معنی که افراد بدون هیچ گونه تماسی با مراجع اجرائی یا صدور مجوز توانسته اند مجوز کسب کنند.



وی با اشاره به اراده دولت برای حذف امضاهای طلایی تاکید کرد: 157 هزار نفر از متقاضیان مجوز در پرتال ملی مجوز علیرغم اینکه مشکلی با مدارک خود نداشتند، مسئولان امر آنها را در نوبت بررسی قرار دادند که در این راستا بیشترین – کمتر از 148000 مورد عدم صدور به معنای تخلف دستگاه است.



وی گفت: از ابزارهای نظارتی در داخل کمیته های نظارتی دولت و مجلس استفاده می کنیم تا این دستگاه ها موظف شوند در بازه زمانی مقرر در قانون، صدور مجوز را تسهیل و تسریع کنند.



وی ادامه داد: قانون به وزارت اقتصاد و پرتال ملی صدور مجوز این اختیار را داد که اگر مسئولان بدون دلیل مشخص پس از مدتی متقاضیان مجوز را متوقف کنند، پورتال ملی مجوز این حق را دارد که صدور مجوز را آغاز کند. عمل.



وزیر اقتصاد تاکید کرد: در تاریخ صدور مجوز بی سابقه است که دستگاهی که مجوز کسب و کار را به تعویق می اندازد صلاحیت صدور مجوز خود را از دست بدهد و مجازات قانونی برای آن دستگاه در نظر گرفته شود.



وی با اشاره به اینکه موانع صدور مجوز در هیئت مقررات زدایی رسیدگی و رفع شد، خاطرنشان کرد: در زمینه ادعای اشباع بازار، مشخص شد که مرجع صدور مجوز نمی تواند به استناد ادعای خود از صدور آن امتناع کند. اشباع بازار و همچنین در شرایط تضاد منافع پیش بینی شده است که هیچ مانعی برای صدور مجوز وجود نداشته باشد.



وزیر اقتصاد همچنین به کمک اتاق اصناف برای معرفی مجوزهای صنفی در پرتال ملی مجوز اشاره کرد و تاکید کرد: 5000 نوع مجوز صنفی داریم که برای اولین بار در تاریخ کشور تصویب شده است. بنابراین برای این مجوزها نظارت اولیه جایگزین خواهد شد تا نظارت های بعدی انجام شود و در این مورد مجوزهای صنفی به پورتال مجوز ملی اضافه شده است اما در عمل تایید نهایی اصناف باید از طریق وزارت حریم خصوصی صورت گیرد که می تواند انجام شود. با اطلاع وزارت حریم خصوصی مشاهده می شود که نه تنها دستگاه ها بلکه صدور پروانه صنفی نیز به راحتی قابل انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید