کشف 114 معدنچی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان / هر معدنچی معادل 24 هزار کولر مصرف می کند.


زمان: 09:01h
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821397

خلیل عوض زاده گفت: طی عملیات کارکنان و ماموران انتظامی این شرکت 114 معدنچی غیرمجاز در شهرهای زاهدان و محمدآباد شهرستان هامون به دام افتادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل عوض زاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصر هامون گفت: 57 معدنچی از یک مرکز استخراج غیرمجاز ارز در شهرک صنعتی کامبوزیا زاهدان و 57 معدنچی غیرمجاز از دو واحد صنعتی در شهرستان محمدآباد. هامون فتح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به سهم بالای برق مصرفی دستگاه های ثانویه، افتتاح مراکز غیرمجاز تولید رمز ارز از برنامه های مهم این شرکت است.

وی افزود: دستگاه های ماینر علاوه بر مصرف برق بالا باعث ایجاد فشار مضاعف در شبکه توزیع، ایجاد نوسانات در شبکه و در نهایت آسیب به لوازم برقی مشترکان می شود.

عوض زاده، همراهی و ارائه گزارش های مردمی را نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز رمز ارز غیرمجاز دارد، حراست شرکت توزیع برق استان به شماره 31137104 یا سامانه 121.

وی از اهدای جوایز به مراکز غیرمجاز معرفی کد ارز خبر داد و گفت: عاملان افتتاح و اجرای این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف 20 میلیون تن جایزه دریافت خواهند کرد.

به گفته این مقام مسئول، هر دستگاه ماینینگ معادل 24 هزار دستگاه کولر گازی است که مصرف برق زیادی دارد که فشار زیادی به شبکه وارد می کند و آسیب جدی به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان وارد می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید