شناسایی و دستگیری ۱۱۴ مجرم مسلح شناخته شده/۱۱۲۸ قبضه سلاح غیرمجاز در سیستان و بلوچستان


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904429

سردار احمد طاهری از شناسایی و دستگیری 114 شرور مسلح در سیستان و بلوچستان در هفت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به شرایط امنیتی، جنایتکاران و تسلیحات، مشکلات تروریسم و ​​گروهک ها در آن سوی مرزها. یکی از موضوعاتی است که در اولویت کاری پلیس قرار دارد که با این مشکلات برخورد کند.

وی افزود: در این راستا در هفت ماهه نخست سال 114 شرور مسلح شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در دسترس بودن سلاح از دیگر چالش های استان است و در این زمینه 662 متهم سلاح غیرمجاز دستگیر و شناسایی شده اند که نسبت به مدت مشابه 13 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این مدت یک هزار و 128 قبضه سلاح غیرمجاز جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشته است.

به گفته وی؛ به طور میانگین روزانه دو تا سه عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام می شود و آمارها نشان می دهد نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 360 عملیات مبارزه با مواد مخدر در استان انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در راستای شناسایی شبکه های قاچاق مواد مخدر در سال جاری، 9 شبکه عمده قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شد، ادامه داد: 409 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر در سیستان و بلوچستان و هفت هزار و 187 دستگاه خودرو توقیف شد. افرادی در زمینه مواد مخدر در جریان پاکسازی محله های آلوده دستگیر شدند.

وی افزود: بازرسی از حساب های بانکی آنها گردش مالی میلیاردی را نشان می دهد لذا از دستگاه قضایی درخواست داریم در زمینه مصادره اموال آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

سردار طاهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 701 مورد تیراندازی در سیستان و بلوچستان رخ داده که 414 نفر از عاملان این تیراندازی ها شناسایی و دستگیر شده اند.

این مقام انتظامی گفت: 153 نفر از اوباش سیستان و بلوچستان در این مدت توسط پلیس دستگیر شدند و برخی عوامل تاثیرگذار نیز در حوادث اخیر استان شناسایی شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید